Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
BMW 635 csi 1983 Registrerad med turbo
3561 besök totalt
beaver6
gällivare
Här sen Jun 2012

Trådstartare
Bmw 635 csi 1983 Registrerad med turbo

Har insett att jag måste dra ner på projekten och inte ha för många bollar i luften samtidigt så jag tänkte kika om det finns något intresse för min bil/projekt som jag tror är ensam i sitt slag då den är reggad med m106 turbo med enda avgaskravet 4.5 i CO. Bmw 635 csi 1983 skattebefriad besiktning vartannat år och registrerad med m106 3.5l turbomotor 1987 när den togs in från tyskland. Karossen är iordninggjord kring 2006-2007 och lackad i någon bmw individual färg typ mörkgrönmetallic. Grejer i det stora hela som behövs för att få fart på den är grenrör turbo spridare och styrsystem då jag sålde iväg grejerna som satt i bilen för att jag skulle uppgradera till lite modernare grejer. Det som finns är m106 block isärplockat. Helt nya lager ny cooperringpackning nya stålvippor nya kolvringar. M106 topp med dubbla ventilfjädrar Z55 kamaxel ARP topplocksbultar. KL dump och wastegate. Sitter dubbla boschpumpar under bilen och fuelcell. Fräsch 765 tryckplatta och sinterlamell och enkelmasse svänghjul. Intercoolern sitter på plats diskret monterad. Finns kvitton hur mycket som helst samlade i en pärm på bussningar stötdämpare fjädrar m.m m.m. Bilen står på dom femekrade 18"hjulen som återfinns på bilderna nedan. Har säkert glömt något...

y-rondellarna såldes till förmån för 18" fälgarna på bilderna nedanför

Jättevarvräknaren på bild är såld

Blocket verkar vettigt

Nya ram och vevlager. Nya kolvringar. Nya stålvippor från enem.

Enkelmassesvänghjul 765 tryckplatta sinterlamell KL wastegate och dumpventil

Det satt en getrag i bilen när jag köpte den men den har jag gjort mig av med men jag kan svetsa om denna 325tds växellådan till m30 för 5000:- till

Sen återstår bara några klargöranden. Inga grejer säljs lösa. Läs hela annonsen så slipper jag frågor som redan står i annonsen. Jag bor i Gällivare som ligger 120mil norr om Stockholm och ska inte ordna några frakter. Bilen kostar 75000:- och ingenting annat med ett prispåslag på 5000:- om köparen vill ha tds växellådan omsvetsad till m30. Först till kvarn....

BMW 635 csi 1983 Registrerad med turbo
3561 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande