Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 9307 besök totalt |
Re:
.....eller importerar du en bult från USA ![]() http://store.vacmotorsports.com/vac- _________________ Patrik Skoog |
||
Ok man använder ett givarhål. Då VACs bult va lite dyr så får man väl ställa sig vid svarven och tillverka en egen. Det borde väl funka att göra en lite länge bult med gänga för temp- eller tryckgivare i änden.
_________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
||
Registreringsbesiktiga bilen en gång, då som lätt lastbil!
Spelar inte ens någon roll om bilen är helbilsgodkänd då, man kan bessa med skalstolar och bur. Glöm bara inte att ha kvar originalbältena. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||
Nu har det börjat skruvas lite. 328an får stå utanför medans jag skruvar bort framvagnen på 325an.
![]() Då jag inte har extra grejjer att montera så måste jag ha en bil upppallad i garaget och den andra upppallad utomhus och flytta grejjerna mellan dom. Framvagnen fixar man ganska lätt själv men bakvagnen kommer att bli klart jobbigare. Nya krängare har inhandlats. Det blev Whiteline 27/22mm. Sen stod jag en stund men svarven på jobbet och fixade 2st styrstopp på 15mm. När jag skruvade bort fjäderbenet från spindeln så hade jag ju brickor däremellan. Nu hade jag knappt 2mm. Hur mycket kan man ha? Nästa projekt jag ska fixa på jobbet blir att fräsa upp spåren i topplagret. Detta tillsammans med en liten distans mellan topplager och tornet ger ju lite mer justeringsmån för camber och caster. Men detta blir först efter att 328an tagit plats i garaget. _________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
||
Har en fundering om kardanaxeln. Jag kommer att flytta med mig hela eller halva kradan till 328an då jag vill slippa byta medbringare i diffen. Från början tänkte jag bara ta bakre halvan men det kanske är smidigare att ta hela. Kommer det att passa? Det enda jag måste tänka på är väl att släppa på spännmuttern på mitten så att längden blir rätt.
_________________ Ola Starkman BMW 328 E46 banåkabil BMW 218d F22 bruksbil |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 9307 besök totalt |