Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen hon lever!
<<   1, 2, 3 ... 156, 157, 158 ... 177, 178, 179   >>
66 besök idag (875683 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
brukar jag glömma det? Knappast .... Och när jag kommer hem ser du till att vara i perfekt form för "en kaka i garaget"

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jaha då var man hemma igen efter en minst sagt annorlunda resa. Någon form av rapport kommer. Både skoj och mindre skoj grejer har skett. Bilen är kvar därnere och då tänker ni kanske BONGARD!! men så är fallet icke. Bilen lirade på bra hela tiden får jag säga och är klar för nya äventyr. Förhoppningsvis redan i slutet på oktober men just nu är det svårt att säga.

Innan rapport kommer vill jag skicka ett extra STORT tack till Doktor Eick för full support och till Ola för din extraordinära insats. thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
I brist på annat lägger jag upp en film som jag och polaren André körde ihop där nere. Lite fräck tyckte jag iallafall!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
bombar på med lite bilder då det endast är pekfingervalsen som gäller ett tag framöver så får rapporten vänta.

Karusellen 2014

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Johan Sjöström skrev:
bombar på med lite bilder då det endast är pekfingervalsen som gäller ett tag framöver så får rapporten vänta.
Du har väl inte skadat dig? J-kligt läcker bild! thumbs up

Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005

Johan Sjöström skrev:

Karusellen 2014

Cool bild Johan! Synd inte alt gick som planerat men bra att bilen mår prima iaf

Toyota Supra -84
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Johan Sjöström skrev:
brukar jag glömma det? Knappast .... Och när jag kommer hem ser du till att vara i perfekt form för "en kaka i garaget"

Det var ett annorlunda sätt att komma undan den där kakan Koncentrera dig på att bli bra igen så fixar jag kakan så länge. Ny ugn levereras hem på onsdag, sen kör vi!

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nänänä jag bakar du vaxar 😊

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
tobiastobtob
Sandviken
Här sen Aug 2009

Ser fram emot ringrapporten, har läst igenom hela tråden.. Kul läsning!

Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
HELA tråden? det är 7 år av mundiarre, imponerande! Jo tråden innehåller mycket, både med och motgångar, inget är liksom refuserat.

Rapport från ringen hoppas jag kommer men det tar ett tag då jag för tillfället är enarmad.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Johan Sjöström skrev:

Rapport från ringen hoppas jag kommer men det tar ett tag då jag för tillfället är enarmad.

Jag tror att vi får skramla ihop till en sekreterare, för vi är alla lika spända på rapporten.

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002

Hej Johan!, Och kul att ses igen på Knutan senast!

Trist med handen, men jag hoppas att det snabbt blir bättre.
Jag undrar om du möjligen lyckades fånga min bil på ngn av alla de bilder du tog på Knutan?
Har kikat på BMWSCs Facebookgrupp, men inte hittat ngt ännu.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Hepp!

Ingen större stress här inte men jag har mer eller mindre lovat Christos min nya vän från Göttlaborg att skriva lite här, då jag försöker hålla vad jag säger så skall det bli så också, det blir dock ingen roman idag men jag är lite sugen så det kommer absolut. Årets resa (med egen bil) blev ju både flipp och flopp men vi kan gå in på detaljer längre fram. Bästa varvet av extremt få har jag lagt upp i Kennes Ringcharts II och man ser ganska snabbt att det är små skillnader på en hel del ställen, jag kan väl säga att Schwedenkreutz där gick det lite väl fort och rumpan var rätt aggressiv, jag såg killen bakom släppa av lite hahaha... Bort mot Galgenkopf fick jag en bil i vägen men i övrigt var det ett bra varv och inget snack om saken finns det mer att plocka, jag gissar på 5-10s ganska lätt men whatever, en logg är en logg och massa gissningar lämnar vi därhän. Sen känner jag väl lite så att nån sekund hit o dit kvittrar efter att blixten åkte dit och tvåla till med en sjuuuuuuuuuuukt bra tid. Nja lite knäckande var det allt efter att man harvat omkring där sedan 2009 :-)

Så här kommer mina ringcharts för 2014 så lovar jag att snart börja plottra ner en liten redogörelse för ett klart annorlunda år.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Effekt Johan, det är skillnaden i denna jämförelsen.
Vmin håller du jämna steg och ofta snabbare thumbs up .

Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Är det så enkelt verkligen, det räcker alltså att jag monterar dit mitt öppna luftfilter (dom ger ju 30-50 hästar enligt vissa) och sedan bara köra på som vanligt så är åttan biff? Visst effekt hade gjort susen på sina ställen men det behövs större bollar och en rejäl setup av bilen tror jag, kanske nån vinge därbak som gör den lite tryggare i rumpan vad vet jag. Ja tro inte den är som en vanlig E36:a på ringen, och att köra den lite halvlugnt på Mossen säger inte så mycket Thomas

Vinterplan

Öppet Luftfilter

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Johan Sjöström skrev:
Är det så enkelt verkligen, det räcker alltså att jag monterar dit mitt öppna luftfilter (dom ger ju 30-50 hästar enligt vissa) och sedan bara köra på som vanligt så är åttan biff? Visst effekt hade gjort susen på sina ställen men det behövs större bollar och en rejäl setup av bilen tror jag, kanske nån vinge därbak som gör den lite tryggare i rumpan vad vet jag. Ja tro inte den är som en vanlig E36:a på ringen, och att köra den lite halvlugnt på Mossen säger inte så mycket Thomas

Vinterplan

Öppet Luftfilter

Haha, jepp kräma dit öppet filter så är saken biff thumbs up !
Men, se till att skaffa en rejäl vinge för det kommer gå foooort sen
Hoppas vi kan köra lite ihop där nere nästa år så jag får med mig din fart i kurvorna.
Blixten hade varit fint att köra några varv med så det blir slut på söndags körandet.

Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006

Jag förstår ironin men ändå kan jag inflika att jag bromsat min bil med och utan original luftburk. 2hk fördel i originalutförande. Så ägna du vintern åt nåt annat

Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Ja du Marcus nåt luftfilter blir det inte. Vet inte vad det blir för nåt. Kanske jacka kolven och monterar ställbart munstycke!

Såklart finns det massor av drömmar på pappret men blir det som vanligt stannar det där. Vi får se..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003

Du får göra som jag. Leta rätt på iv kam och 330 kam sen lite hårdare fjädrar så plockar du några hästar till. Alternativt s52 kammar, dom senaste gick iväg från usa för 1500:- "jag var inte tillräckligt snabb i budgivningen"

Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005

Behöver man ha hårdare fjädrar med 330 och iv cam? Vilka varvtal kör folk med denna set up?

Ja du Johan, det blir till att jacka kolven

Toyota Supra -84
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003

Man måste inte. Men om man som jag gillar när det varvar, så kan det vara bra.

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen hon lever!
<<   1, 2, 3 ... 156, 157, 158 ... 177, 178, 179   >>
66 besök idag (875683 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande