| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Plex Knock monitor. Plus andra intressanta produkter.
|
1367 besök totalt |
|
Länk till Plex hemsida http://www.plex-tuning.com/products Jag har själv just fått min V2 Knock monitor men de har en del andra intressanta produkter. Combustion monitor enheten gillar jag. Detta berör ju oss alla, mer eller mindre. Hur ofta har inte motorer pajat och vi vet inte varför? - Dolt oljetrycksbortfall i form av skum, kortare fall som inte hinner synas eller dålig bärighet tror jag är en dold anledning. - Ventilflyt....en hel vetenskap bara det. Hur ofta byts det bara delar för att man inte förstår var problemet kom ifrån? Och så klart detta. Dolda knackningar. Hur intressant som helst och ju mer vi överladdar, ju mer intressant är detta. J&S Safeguard har haft en bra eftermarknds knackningsmonitor i många år men Plex tar det till en klar högre nivå. När jag har byggt upp lite erfarenhet med min egen motor och via en del andra fordon hos kompisen och hans landsvägsdyno, så kommer mer feedback. Vad har du för kunskap och åsikt om knackning?
_________________ Fredrik Reichel |
||
|
Re: Plex Knock monitor. Plus andra intressanta produkter.
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Har du testat nått med Knock Monitorn?
En liten film från nätet https://www.youtube.com/watch?v=v0tt _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Nope, inte på dyno men den funkar hitintills som utlovat.
Jag har bara lyckats logga knackningar då jag kör in i garaget och nästan stallar den.... Men det är inte många kilometer jag kört ännu. Förhoppningsvis innan eller under julen så blir det rullbromsning. Sedan blir det riktigt bra tester då jag nu bygger en E85 turbomotor. Väntar på loggnings funktionen som uppdateringen och kommer inom några dagar. HPA...jo jag har varit med på två av deras seminarier och det var de som fick mig att köpa Plexen. Skarpa killar på HPA. _________________ Fredrik Reichel |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1367 besök totalt |