Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi s2 -91 deerhunter mappad
<<   1, 2, 3, 4, 5
26028 besök totalt
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008

Trådstartare
kan väl skriva lite vad som hänt på sistone, har väl inte gått riktigt som jag velat. hade ju velat testa på lite bana och så innan vintern men har tyvärr inte funnits pengar. jobb situationen har varit sådär.

hade ju lite problem när bilen mappades, den elektriska laddstyrningen funkade inte. så vi mappade med en 1,9 fjäder dragen i botten bara. tomgång var svår att få till. Och varvräknare funkade inte över 4,5krpm.

var nere hos civinco i göteborg och åtgärdade alla problem. Och gjorde tre olika kort med olika laddtryck på. bilen gick som en dröm. laddet kom bättre med elektriskt laddstyrning. varvräknaren var lätt löst, bara sno signalen från tändspolen så funkade.

var med på en tävling (som man inte får lägga upp bilder och filmer från här) i jönköping kallad "jönköping open". riktigt kul, och växellåda och koppling höll riktigt bra. spann lite för mycket för det var kallt och lite för elakt ställd launch.

tyckte jag lyckades bygga en snygg shift light med.

dom lyser blått när den tänds, och starkt som fan. hehe

hoppas det finns lite pengar över till roliga grejer i vinter. nya dämpare fram bland annat.

Kalmar
Här sen Okt 2005

Se där ja, roligt att det funkar för dig...ja förutom din eventuellt brända utgång Hur kändes bilen att köra med "nattetid" då? Hur ser det ut inför vintern, några planer på ändringar eller är det fjädringen som ligger högst i topp nu?

nice intergrerade shift light, ska installera egna inom kort jag också men har inte riktigt prioriterat det pga annat strul, så att säga

lycka till nu & håll oss uppdaterade thumbs up

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008

Trådstartare
bilen kändes underbar natte tid. är precis som turbon släppt till lite extra nu. :P börja ladda 2 bar. hehe

känns skönt med att man har orginal lamell med 707 platta, det bara suger iväg. inga slag eller ryck i drivlinan som jag tycker man får med zinter.

Kalmar
Här sen Okt 2005

Låter ju gott thumbs up
Apropå drivlinan där & dina problem du hade med växellådan, så är jag själv väldigt noga med att spänna upp den innan man ger järnet iväg. För bra fäste, dåligt uppspänd drivlina eller en kombination äv de båda leder ju annars ganska lätt till haveri. Tänker du på den biten när du kör banzaistarter så borde du nog inte få några problem.
Minns ett par år sedan då Kai Bakken skulle skjuta iväg med sin röda urq på Mantorp. Banzai på ettan & sedan med spinn & nästan stillastående bil kasta in tvåan......pang boom & så ligger det lite delar på backen under bilen..... Visst hade han bra med mos i maskin men jag vågar ändå sticka ut hakan & påstå att hans start bidrog till en del av raset... Hoppas du själv slipper fler missöden med drivlinan nu!

Jag kör också med 707-platta med även zinterpuckar, 4 st. Jag måste dock säga att jag är förvånad över hur mjukt man kommer iväg iaf. Jag klarar av att rulla fram på tomgång & även med lite grundgas, däremot får jag ju lov att erkänna att man märker att det är liite skillnad ändå. Har hänt att man kommer iväg lite ryckigt ibland

Fasen, ja kan inte vänta till man får en chans att testa lite banzaistarter med launch control

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Oj, det var ett tag sen man skrev här.

Gör bara en liten snabb sammanfattning nu så får jag göra en liten större update när jag jag har lite mer tid med bilder med.

Jag har bytt låda på bilen, gått ifrån dom tråkiga 01a lådorna till en 01e. bytte framdiff tre gånger på 01a lådan, sista gången så gick det hål i lådan med så då blev det byte.
01e lådan får man ju modda en hel del för att få dit, byggt egna fästen, kortat kardan och moddat dit ett växellänkage från en nyare audi.
Bytte även lamell, för nu är det betydligt mer mos i den.
Bytt sprut, fick erbjudande av vara den audi 5:a man testade ut maxxecu på. det nappade man ju givetvis på.
Så sålde mitt civinco, ångrar inte det en gång.
Även ny snurra på bilen, den gamla släppte lite oljerök på låglast. sen ville jag har mer mos.
så det blev en gtx3582 med tial 0,63 avgashus

Har även hunnit med att rasa min första motor, så det blev att sätta ihop en ny mitt i sommaren. så blev inte mycket kört förra året.

som sagt, ska göra en mer detaljerad update sen, med mycket mer info.

Kalmar
Här sen Okt 2005

såja, nu börjar det likna nåt thumbs up

WTF !!! har du lyckats ha ihjäl 3 lådor & en motor under gångna säsongen?? Vad hände med motorn?
Har du resterna från dom gamla lådorna kvar?

Jag har lyckats köra 2 säsonger med samma 5vxl låda...tror det är 01a...den som satt på 3B:n & med nybytta lager samt riktig kylning så tror jag hållbarheten kommer öka thumbs up Jag har ju dessutom ca 300kg mindre vikt att släpa på jämfört med dig...din tjockis

seså...bilder & text...det straffar sig att inte uppdatera på 2 år & 6 månader

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Re:

barre skrev:
såja, nu börjar det likna nåt thumbs up

WTF !!! har du lyckats ha ihjäl 3 lådor & en motor under gångna säsongen?? Vad hände med motorn?
Har du resterna från dom gamla lådorna kvar?

Jag har lyckats köra 2 säsonger med samma 5vxl låda...tror det är 01a...den som satt på 3B:n & med nybytta lager samt riktig kylning så tror jag hållbarheten kommer öka thumbs up Jag har ju dessutom ca 300kg mindre vikt att släpa på jämfört med dig...din tjockis

seså...bilder & text...det straffar sig att inte uppdatera på 2 år & 6 månader

nu hart jag väntat länge nog för en uppdatering igen barre.

är framdiffen som rasade på lådorna för mig. bytte aldrig själva lådan utan bara diffen.

En kolv gav upp i motorn. En org kolv som gått 23 000 mil. Tycket inte det var kul längre.

Det roliga är att jag sålde den gamla lådan billigt. Den gick på strippen sen några repor. sen såldes den bilen. helt sjukt hehe

har ju 01e låda nu, körde redline heavyweight innan men bytt till omega 690 nu. mycket trevligare låda med den oljan. dyr dock. Men kommer aldrig hälla i någon heavyweight i någon låda igen. säkert ingen dålig olja, men mycket mer lättväxlad med omega oljan.

Är massa ändrat motor mässigt med. 779hk och 875nm i motorn nu. Och det går backa kammarna för ännu bredare register. då kurvan aldrig dalar.

Men.... Jag ska sälja den nu. Jag hinner inte med den. kört tio min på 2 månader. sen är jag sugen på att köra msls nästa år. får se hur det går.

Ska försöka lägga mer info om specen nu.

Audi s2 -91 deerhunter mappad
<<   1, 2, 3, 4, 5
26028 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande