Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
5047 besök totalt |
Som jag har förstått det så kan det förbättra instyrning.
Spontant känns det som att man får lite tydligare lock up. En annan tanke jag har haft är att hitta klenare fjäderbrickor. Frågan är var man kan hitta sådant? _________________ Tobias Ohlsson |
||||
Jag tycker att man skall köra med låg förspänning (≈25 Nm).
Sist jag var och rev i en diffbroms; 'köpte jag fjädrar från Lesjöfors och svarvade ner. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
Diffen som jag hade på e34:an var lite annorlunda.
Distansbrickan i botten var bara 3mm (4mm på e36) För att fylla upp den millimetern var fjäderbrickorna tjockare. Det vill säga att diffen måste ha haft högre förspänning är en vanlig e36 diff. Såhär blev det från botten: -Fjäderbricka från e36 -Två lameller och dogears -Centrumet, utan ändrade rampvinklar. -Två lameller och dogears -Locket, avsvarvat 0,7mm I min diff blev det 88nm i förspänning med denna setup. Synd att jag inte kollade förspänningen innan med de tjocka fjäderbrickorna ![]() _________________ Tobias Ohlsson |
||||
Re:
Går bra att ändra i org centrum om du har stenkoll på bearbetning och härdning efteråt. Många har testat och få har lyckats... _________________ Patrik Skoog |
||||
Har för mig vi använde dessa elektroder när vi lagade klipp stål ingen härdning krävs efteråt men fövärmning för att unvika sprickbildning , man ska väl också sträcka svetsen direkt med. Slå med kulhammare .
http://esab.laselektrodenlasdraden.n _________________ Ulf Sanden |
||||
![]() |
Racetech
![]() |
5047 besök totalt |