Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 307 Turbo, 200? - danskjävlan? --->>> Säljes!!!
10097 besök totalt
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Hej

Jeg har et par andre biler, men nu har jeg såld den problematiske historiske Cortina 1500 GT (https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1117979) og kobt en mere moderne bil.

Den korer i den danske "Yokohama Supercup", som er en udvikling af Grp. N 2000 reglementet. Vægt/effekt er ændret fra 8,5 kg/hk til 5,5 kg/hk. Det er tillåten med spær i diffen, storre bromsar etc.

Jeg har kobt denne bilen, som jeg henter hjem i helgen.

Givet jeg bor i Kobenhavn, fins der 4 baner i Sverige (Sturup, Knutstorp, Falkenberg, Anderstorp) der er nærmere mit hem, end nogen danske baner.

Jeg er sugen på at vide, om der er nogen klasser i svensk motorsport, hvor bilen går at anvende?

Her er bild:







Her er specs på bilen.

Vikt: 1.148 kg.
Garrett Turbo op til 260 HK ( justeret til 227 HK til Super Cup vikt/effekt)
Nyrenoveret motor
Peugeot motor Sports bosninger i bærearme
Sabelt racer rat
Sparco Racersæde med oreklapper
Special Alukoler med stor kapacitet
Stor intercooler
Stor Oliekoler for motor
Gripper pladespær
Boisen sikkerhedsbur
GAZ justerbar undervogn med special alu tårnlejer
Farstrup motorstyring nyeste model
Lexan ruder
Tag monteret luftindtag
Stål bosninger bagbro
D2 bremser 330 mm
D2 8 stemplet kaliber
Sachs racerkobling
Pedalboks justerbar
Rial hjul 17"
Alu hækspoiler
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Her er flere bilder fra garaget, bilen hämtades hem söndag.

I garaget med nye vennen, min Grp. C3 PRC:


Fronten med mange lufthuller. Ja - säljare har haft varme-problemer med motorpaketet - men årsaken er hittat.



330 mm bromsar + 8 kolvar



Vil ha' in en DASH istället for orig. instrumenteringen.



Pedalställ med bromsväg. Det känner jeg igjen ifrån formel + sportsvagnen.



Tekniklådan, batteri och frisk-luft-losningen skal plukkes ut/göres om, så det bliver möjligt at montere passagererstol.



Ordentligt bur.... + 50 kg. ballast i reservhjulsbronden.



Frisk luft til föreren.



Man aner en liiiiten turbo



Motorpaketet er väldigt enkelt. Balancered/blueprintet standard-motor EW10 2,0 16V motor + 2 x stål-toppackninger = 1:9,5 i kompression och aktuelt 227 hk.



Alu kylare + olje kyl.



Ordentlig intercooler med så liten effekt.....




Nu holler vi på at udarbejde en projekt-liste, og så börjar mek-sæsonen :-)
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
S.Hedström
Höganäs
Här sen Feb 2010
Inlägg: 85



Vill gärna se mer

_________________
Simon Hedström
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Så er denne her skiftet ud:

Claus M skrev:



Med denne her. Den er nodt til at "stikke frem" fra midterkonsollen, ellers kan jeg ikke nå kontakterne. Og jeg ved sku ikke hvad der sker med perspektivet, når man tager billeder med iphone. I virkeligheden ser det altså meget pænt ud.

Selve kassen/lådan var fodt som en fin grå plasticbotte, som man bruger til at holde isoleringen væk fra indbygningsspots. Men nu er det blevet et letvægts racerbils instrumenthus.

Og så har vi lavet remote-reservoirs til pedal-boksen, så der blev plads til at rykke pedalboksen ca. 3,5 cm frem - og vupti, nu kan jeg være der.

Næste projekt er instrumentering.



Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Bo Anckarman
Linköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 40



Claus, vilken häftig bil!
Hoppas inte den är för kul att köra, så vi mister dig i SPVM ;-)

Kolla med SSK: klass 3 borde absolut funka.

_________________
Bo Anckarman
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Bo Anckarman skrev:
Claus, vilken häftig bil!
Hoppas inte den är för kul att köra, så vi mister dig i SPVM ;-)

Kolla med SSK: klass 3 borde absolut funka.


Hej Bo, Tack.

Jeg har et problem med SPVM och min sportsvagn. Jeg åker 15" brede slicks. Och nu er däckvarmere inte tillåtet.... Det betyder, at det er omojligt at åka på mine medium/hard F3000 däck, da jeg sakner 50% effekt och downforce ifrån F3000. Dom bliver ALDRIG varme......

SSK er enbart for sportbilar. Om jeg skal åke, da bliver det på dispens. Jeg har frågat 2 måneder sen, men ingenting hort.
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
duppelpost
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Bo Anckarman
Linköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 40



Hej igen Claus.
Nej det kan inte stämma, SSK har ingen regel som kräver sportbil (även om SSK betyder Stockholms Sportvagnsklubb!). I klass tre går det fyra dörrars bilar, Ford Sierra, Ford Anglia, Opel Kadett osv: inga sportbilar, men jäkligt fräna räserbilar. Kolla själv på http://www.sskserien.se/ så får du se. Lycka till!

_________________
Bo Anckarman
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Hej Bo, det er sant - mit fel.

Det er SPVM modsport, som endast er sportbiler.

Mit fråga til SSK var beroende på dispens om vikt/effekt och om det var division A, B, eller C.

Mit fordon er gjort for en dansk klasse "ægte" vikt/effekt på 5,3 kg/hk i 2015. Jeg kan dokumentere effekt på 227 hk. Och det er planen at åke primært i denne klassen, så jeg kommer inte ændre markant på fordonet.

Med dispens =227 rigtiga hk + 10% = minimumsvikt 1.127 kg. inkl. forere = perfekt i division A

Uten dispens, teoretisk effekt = 420 hk = jeg skal montere ekstra vikt + åke i division C = värstingsklassen, hvor den vil være absolut chanslos...

Det vil være ok at få åka uten at kunne tjena poing. Men jeg vil tävla mod fordon med ca. samme prestanda, anners er det inte roligt.
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Jeg har kollat fælgene, och dom med regen-däck er ukendt kina-mærke.

Nu er der kobt 2 x 4 x 17" OZ Superleggera. :-)
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Så er der sket lidt mere med bilen.

Biltema har åbnet en butik 500 meter från mit hem :-) Och jeg har gjort en bra avtal med dom for grejer til tävlingsbilen.

Her er lite små-syssel från helgen:

Nye instrumenter til ersättning for standard instrumentet:


clips til motorhjelmen:


En 16-månater gammel tävlingsforere :-)

Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Havde debut på Jyllandsringen i weekenden.

Træning og kval gik med problemer med växelsparken, så det var med enbart 3 varv erfarenhet, at starten gik fra bagerste position i regnvejr lordag eftermiddag.

Korte mig 7 placeringer frem, som gav en 8'er og dermed pole til weekendens andet lob. Det var spændende, skulle starte forrest i torvejr på en bane, hvor de andre vel havde haft flere testdage, end jeg havde haft varv. Men det gik over al forventning. Holdt en 3'er frem til 2 varv for mål, og så kvajede jeg mig med et gearskifte og tabte en placering.

Med 4. pladsen fra 2. heat skulle jeg starte 5'er i 3. heat - TV-heatet.... Nappede en placering i starten og holdt fast i min 4. plads i lang tid. Blev skubbet lidt til af en konkurrent, som dælme ville forbi. Og derefter fik jeg bovl med gearkassen, så det gik tilbage. Endte med at udgå med defekt 3. gear.

En weekend med både op- og nedture. Men en 8'er og en 4'er er ok, når målsætning var en plads i den bedste halvdel. Med 5 omgange funktionstest på Padborg under vesten, 10 år efter jeg provede 2 lob i en forhjulstrækker og 5 år efter sidste gang, at jeg provede banen. Så er det sku OK, at jeg var med i pokal-kampen undervejs.

Nu skal gearkassen nusses lidt, og så glæder jeg mig til næste gang.

Her er lidt video fra regnvejrsheatet, jeg får noget mere lagt op senere.


Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1585



Kul bil.

var riktist sugen på den blå/vit/orange polon när den var tillsalu.

klassen verkar väldigt bra också mycket fart med enkla medel

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Det er sant, man får mycket prestanda for rimelige pengar.

Og däck ser ut at holde mycket bättra, end jeg havde ventet. Dom 4 jeg anvendte i helgen ser nya ut. :-)

Her er lite action bilder:






Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Her er lidt video fra torvejret :-)


Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2765



Bra rattat kamrat!!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 307 Turbo, 200? - danskjävlan? --->>> Säljes!!!
10097 besök totalt


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >