Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
PRC Grp. C3, 1998 - SPVM-RS. SÅLD!
52962 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa>>
   
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 21:11     PRC Grp. C3, 1998 - SPVM-RS. SÅLD! Citera

Hej!

Jeg har kort historisk motorsport i Formel 2000 i 3½ år, og nu skifter jeg til sportsvogne. Vi arbejder meget med bilen og laver mange små forbedringer, så nu ville jeg poste lidt info.

Bilen har initielt kort med Mugen V8 F1 motor og 7-trins Jordan F1 gearbox. Nu har den en Volvo B230-baseret 2,5 liter motor med EVo-topstykke.

Vi har lavet aerodynamiske opdateringer, monteret airjacks, kobt dækvarmere, lavet nyt el-system og renoveret alle pakninger.

Roll-out bliver i slutningen af marts, forste testdag bliver på Knutstorp den 1. april. (RMA-Scandinavia trackday, open pitlane :-))

Mvh Claus, Malmo
www.cm-motorsport.dk

Pics:


Bilen hentes hos sælger lidt nord for Borås i januar:



Bilen nu:

Senast ändrad av clausm, 28 Aug 2015 18:34, ändrad totalt 24 gånger
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Boinkers
Uppsala



Här sen Okt 2008
Inlägg: 419



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 21:31     Citera

Cool! thumbs up

Gillar den stegrande Vovloälgen (Renen?).


_________________
Pontus Welin

Brabus CE36 - Projekt 300
Welin Alpine - Audi V8!
S600L, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en...
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
2fast4u
Gisekvarn



Här sen Okt 2004
Inlägg: 3645



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 22:04     Citera

Vilken godbit


_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 22:22     Citera

Tack Tack.

Bilen har ~300 hk, +270 hk fra 6.500 - 9.000 :-)
Hewland FT200 sekv. dogboks, og håber på budgettet giver plads til paddle-shift system.
Vægt på bilen er 640 kg. :-)
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lind4hl
Karlstad



Här sen Apr 2008
Inlägg: 1895



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 22:32     Citera

elsker bilen, men hade håpet på noen mer goy motor, en hoyvarvig honda eller liknande hade suttit fint i den der! thumbs up

men fortsatt, elsker bilen!


_________________
Alexander lindahl
Banbilslös! Tidigare:
Audi Rs2 -94
Volvo 855 436Whp
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 22:36     Re: Citera

Lind4hl skrev:
elsker bilen, men hade håpet på noen mer goy motor, en hoyvarvig honda eller liknande hade suttit fint i den der! thumbs up

men fortsatt, elsker bilen!


Även med 8 ventiler, da er varv-stop 9.000 rpm. Der er fin effekt vid 9.300 rpm, men inte bra holbarhet.

Andre utmaningen: Reglement for RS i Sverige siger 2,5 kg./hk. Dvs. mere end 300 hk = +750 kg.

Da er det bedre med bra vrid og lite mindre top-effekt.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sweanders
Malmö



Här sen Feb 2004
Inlägg: 7704



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 22:52     Citera

Läcker bil!


_________________
Anders Hansson


"Don't put the power on until you know you never have to take it off." - Jackie Stewart
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 23:02     Citera

En ændring på avgas-systemet kræves.
I DK er der krav på racekat. Så vi har bygget avgassystemet om og placeret racekat i slutningen af systemet.

Racekat i slutningen giver fine flammer :-) (på klippet er avgas fästnad med strips...)

http://www.youtube.com/watch?v=offT_laoadI
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Andreas T
Skövde



Här sen Sep 2005
Inlägg: 1386



Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 23:43     Citera

Fin bil
Satt och kollade lite på den när den låg ute på racecars såg riktigt fin ut med den motorn, var och kollade på en väns PRC fast med Opelmotorn , verkar vara en riktigt rolig bil !
Hoppas ni blir många i klassen , Lycka till thumbs up


_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Feb 2010 23:49     Re: Citera

Andreas T skrev:
Fin bil
Satt och kollade lite på den när den låg ute på racecars såg riktigt fin ut med den motorn, var och kollade på en väns PRC fast med Opelmotorn , verkar vara en riktigt rolig bil !
Hoppas ni blir många i klassen , Lycka till thumbs up


Tack tack.

Sammenholdt med en PRC med Opel 2-liter motor, så er denne en gigant.

Den er 1,99 meter bred og 4,70 meter lang..... Det er 6 cm mere end Le Mans Bentley og Audi R8/R10/R15!
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Andreas T
Skövde



Här sen Sep 2005
Inlägg: 1386



Tipsa Facebook   Inlägg  21 Feb 2010 12:25     Citera

Den stod nerplockad när jag såg den sist och höll på att förberedas för säsongen så fick aldrig något perspektiv hur stor den var.
Såg dock inte ut att vara 4,7 lång


_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Feb 2010 13:27     Citera

Der er skilnad.

Her er min sammenholdt med en 2-liter:


Det er svært at se dér, men 2-literen syns mere "tight" end C3'eren. På C3'eren er længre distans fra bilens sid til styrtbojle/korerbrond.


og så korer C3'ren på 15" brede bagdæk.... (!)
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  24 Feb 2010 13:02     Citera

Har kollat i parmen med dokumentation.

Bilen er givetvis snabb. Har gået 1,17 på Mantorp, 1,05 på Karlskoga och 1,32 på Anderstorp.

Men nu har den bättre frem-splitter med diffuser og diveplanes, bak-ving med dybere sideplader = storre effekt ved mindre ving = mindre drag ved samme downforce + en længere/dybere diffuser.

Det bliver interessant at se, hur snabb den bli'r til våren :-)
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jocke G.
Eksjö



Här sen Mar 2005
Inlägg: 98



Tipsa Facebook   Inlägg  25 Feb 2010 00:50     Citera

Var det Alex som var med på bild?
Har kört Aquila ihop med honom....


_________________
Jocke Glaés
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  25 Feb 2010 09:10     Citera

Jep, Alex Frederichsen.


Han er fortfarende med i Aquila, korte Britcar og Dutch Super Car Challenge sidste år.

På PRC'en er han "chief-mechanic", testkorer og medkorer i 1 times lob.
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Mar 2010 14:26     Citera

Så har vi lavet roll-out på bilen, forste "rigtige" tracktest er på Sturup den 27. marts.

Inden roll-out har vi også bygget ny diffuser.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=vG1IkXzXhmU



Billeder:







Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Cobolt
Tyresö



Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

Tipsa Facebook   Inlägg  15 Mar 2010 16:27     Citera

Grymt frän bil!!


_________________
Mvh // Niklas L
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Falk
Fixhult



Här sen Apr 2004
Inlägg: 14678



Tipsa Facebook   Inlägg  15 Mar 2010 16:42     Re: Citera

clausm skrev:
Lind4hl skrev:
elsker bilen, men hade håpet på noen mer goy motor, en hoyvarvig honda eller liknande hade suttit fint i den der! thumbs up

men fortsatt, elsker bilen!
Även med 8 ventiler, da er varv-stop 9.000 rpm. Der er fin effekt vid 9.300 rpm, men inte bra holbarhet.

Andre utmaningen: Reglement for RS i Sverige siger 2,5 kg./hk. Dvs. mere end 300 hk = +750 kg.

Da er det bedre med bra vrid og lite mindre top-effekt.
Nu har jag inte läst RSdelen av Sportvagnsreglementet lika noggrannt som Roadsportdelen men trimmad motor 2000-2500cc läser jag som 640Kg minimivikt utan förare (punkt 3.3 i reglementet).
För C3 är det bara vikten och max 6 växlar framåt som är justering i RS.

om du har några frågor är det bara att kontakta SPVMs styrelse elelr RS-representaten (Fredrik Sigbjörnsson) för att få lite direkta svar på frågor.


_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  15 Mar 2010 17:57     Re: Citera

Niklas Falk skrev:
clausm skrev:
Lind4hl skrev:
elsker bilen, men hade håpet på noen mer goy motor, en hoyvarvig honda eller liknande hade suttit fint i den der! thumbs up

men fortsatt, elsker bilen!
Även med 8 ventiler, da er varv-stop 9.000 rpm. Der er fin effekt vid 9.300 rpm, men inte bra holbarhet.

Andre utmaningen: Reglement for RS i Sverige siger 2,5 kg./hk. Dvs. mere end 300 hk = +750 kg.

Da er det bedre med bra vrid og lite mindre top-effekt.
Nu har jag inte läst RSdelen av Sportvagnsreglementet lika noggrannt som Roadsportdelen men trimmad motor 2000-2500cc läser jag som 640Kg minimivikt utan förare (punkt 3.3 i reglementet).
För C3 är det bara vikten och max 6 växlar framåt som är justering i RS.

om du har några frågor är det bara att kontakta SPVMs styrelse elelr RS-representaten (Fredrik Sigbjörnsson) för att få lite direkta svar på frågor.


Hej Niklas!

tak for svaret, de 640 kg. er jeg også enig i.

Men jeg ved, at der i RS for nyligt har deltaget biler i kategori C3 med trimmet motor OVER 2,5 liter. Enligt C3 reglementet er de jo ikke tilladte? Men jeg fik at vide, at de 2,5 kg/hk bestemte, at det gik at kore endda.

Efter vi har monteret airjacks er vægten på bilen ~640 kg. uden ballast og med et par liter suppe i tanken. Så den passer perfekt ind. :-)
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  24 Mar 2010 20:24     Citera

GRC.as har cancelled 1. april på Knutstorp.

Men vi har test den 27. Og 30. marts på Sturup - og nu er bilen klar.

Däck er også leveret. Det bliver "A1GP" på framhjul og "F3000" på bakhjul. Båda från Michelin.

Dekaler er også næsten klar. Det syns ikke tydeligt, men der fins også "rejsa.nu" web-dekal fremfor baghjulet :-)

Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)



Här sen Jan 2010
Inlägg: 267


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Mar 2010 07:31     Citera

Så har vi haft årets forste testdag på Sturup.

Det var MEGET blöt... Men torkade lidt under dagen.

Her er en kort video fra Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=1PmJbWhsZGI
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
PRC Grp. C3, 1998 - SPVM-RS. SÅLD!
52962 besök totalt << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa>>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.145 sec)
Webbrowser render:
sec