Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Plåtfälgsfunderingar
<<   1, 2, 3
13139 besök totalt
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1867



Nån som vet om alla däckshandlare har plåtisar i även 16 och 17 tum. Är ju billigt och relativt bra verkar dem flesta här vara överens om. Jag kan ordna gratis slitna 16 tummare till en bil jag tänt köra bana p OSC:s träffar med.

Känns som att med min budget kommer det då bli plåtfälgar. Nån som vet var jag kan köpa 16 tums plåtisar med 4/100 och ET minst 40 helst 45

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Zyxx
Ängelholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 216



Jonas Jonsson skrev:
Nån som vet om alla däckshandlare har plåtisar i även 16 och 17 tum.


De flesta däckhandlare kan ordna fram fälgar till dig med lite intresse... bara in o hör dig för i den närmaste däckverkstad

_________________
www.framvagnsservice.se

Mikael Göransson
_____________________
Ford Roadster -28
Ford Pickup -32
Citera
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241



Zyxx skrev:
Den fälgen som jag menade serut som en plåtfälg men är en Alufälg och den typen av fälg hittar man på BMW och Citroen..

Det är inte många som tror på en när man talar om för dem att det är en Alu... men efter att dom har klämt o känt lite på dem så ger dom sig.... och man känner verkligen det på vikten

om man nu ska tabort div onödig vikt så kan man leta lite överalt på bilen o ett kilo här o där så blir den mycket roligare o köra och för mig gör det ca 17kg lättare att montera dessa fälgar på min Peugeot 205.


Hur mkt kostade de fälgarna? dyra? (eftersom de e alu menar ja) Vart köpte du dom? På BMW/Citroen?

_________________
/Fredrik Fröberg
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1197



Begagnat borde finnas drösa vis. Själv har jag ett par liggande hos fräldrarna, men vet ej om jag behöver de vid bilbytet.. Beror på vad för bil jag ska ha sen!

_________________
Henrik Gunnarsson
Mazda 323 S -97
http://www.galne.se
Citera
Zyxx
Ängelholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 216



Freddan skrev:
Hur mkt kostade de fälgarna? dyra? (eftersom de e alu menar ja) Vart köpte du dom? På BMW/Citroen?


Ca 2500:- skulle jag får betala för dem om jag köpte den NYA modellen av denna alu/plåt fälg på Citroen...

Tänk nu på att den gamla fälgen har fyra mega hål till bultarna och en special bult till detta... så det är endast den nya fälgen som har kona till bultarna...

( Jag ska se om jag kan fixa en bild av båda typerna av fälg så ni vet vad jag pratar om )

_________________
www.framvagnsservice.se

Mikael Göransson
_____________________
Ford Roadster -28
Ford Pickup -32
Citera
Zyxx
Ängelholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 216



Här kommer en bild av fälgen..

Vänster den gamla typen med stora bulthål.
Höger den nya med vanlig kona.

Till den gamla fälgen är det en speciell bult som hör till och den nya en vanlig bult med 60 graders kona.


_________________
www.framvagnsservice.se

Mikael Göransson
_____________________
Ford Roadster -28
Ford Pickup -32
Citera
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241



Zyxx skrev:
Freddan skrev:
Hur mkt kostade de fälgarna? dyra? (eftersom de e alu menar ja) Vart köpte du dom? På BMW/Citroen?


Ca 2500:- skulle jag får betala för dem om jag köpte den NYA modellen av denna alu/plåt fälg på Citroen...

Tänk nu på att den gamla fälgen har fyra mega hål till bultarna och en special bult till detta... så det är endast den nya fälgen som har kona till bultarna...

( Jag ska se om jag kan fixa en bild av båda typerna av fälg så ni vet vad jag pratar om )


ok, tackar!
Följfråga: Vilka BMW/Citroen sitter dessa alu/plåtfälgar på? Alla nyare som inte har "renodlade" alufälgar eller?

_________________
/Fredrik Fröberg
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7290



Freddan: BMW har också alu-plåtisar, men med helt annat bultmönster. De 4 x 108-fälgar Zyxx har kommer från C5.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241



Pär Hansson skrev:
Freddan: BMW har också alu-plåtisar, men med helt annat bultmönster. De 4 x 108-fälgar Zyxx har kommer från C5.


Ahh.. Ok, tack Pär!

_________________
/Fredrik Fröberg
Citera
Däck för banåka
Plåtfälgsfunderingar
<<   1, 2, 3
13139 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande