| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Dunlop Direzza 02G
|
1363 besök totalt |
|
Dunlop Direzza 02G
Är det någon som har provat eller hört något om detta däck. Kan nog ordna dom billigt genom jobbet så jag vart lite sugen att jämföra med RE540. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Jaha... är lite nyfiken på hur dom funkar. Ska köpa nya r-däck och funderar på dessa eller nya Michelin igen. Men det vore trevligt att höra lite erfarenheter om dunlopen.
|
|
Ingen som har nån erfarenhet av Direzza?? Måste köpa nya däck nu och det börjar bli lite panik.
|
|
Hade tänkt köra en jämförelse mellan Dunlopsarna och RE540 när vi var på Kemora i helgen men då skulle det ju så klart regna hela dagen. Men dom får helt klart godkänt på regn iallafall, dom klarade ganska djupa vattenpölar utan att vattenplana. Det enda som går att anmärka på var bromsförmågan på blött för sidledsfästet var riktigt bra.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Har kört på min Dunlop Direzza 225/45-17 ett besök på Nürburgring. Min erfarenhet av R-däck är väldigt begränsad, så kommentarerna är nog en aning subjektiva... Min känsla är iaf. att det lätt går att komma upp i temp, däcken är tokhårda innan de är varma. Jag startar på 1.8-1.9 och det resulterar efter uppvärmning i 2.1-2.2. Känns som att varmtrycket håller sig ganska konstant oavsett hur mycket man jagar på, -typ som om det skulle finnas någon "uppvärmningströskel" i gummit
Sjukt mycket grepp. Jag upplever en aning överstyrning, men det torde häröra sig från det faktum att jag snålat och köpt 225 runt om isf. 225 fram och 245/40-17 bak (som BMW föreskriver). Slitaget kan jag inte säga så mycket om då jag bara kört dem 28 varv på Ringen. Skuldran känns extremt hård, har inte varit upp på kanten och slitit (ännu). _________________
BMW M3 E92 -10 |
![]() |
Däck för banåka
Dunlop Direzza 02G
|
1363 besök totalt |