Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-11 Bugrun 2004 - VW bilder från träff på Mantorp
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (6892 totalt)
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Barbapappa skrev:
Tyckte riktigt synd om Tobbe som snurrade in i räcket med den fina Golfen, stod med haklappen på precis innan han gav sig ut på banan, sååå fin bil.


Låååånga spår över gräset... man hinner nog tänka f*****n många gånger på den turen....


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



När jag stod på platsen så tyckte jag det kändes som ett litet märkligt ställe att åka av på, men det kanske bara var jag det.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



ThomasT skrev:
SciroccOMats skrev:
Vilken fin röd Scirocco du fick med på bild, kan från en säker källa meddela att den knep andra snabbaste tiden i RS-körningen...

Hmmm, 0.16s före mig på fjärde plats. Borde vara någon sorts vikthandikappsystem då jag släpar runt ett halft ton mer än de där nedrans flugviktarna....

Dessutom knep jag 3'de plats i tändstiftbytartävlingen!!!! Fattar inte riktigt hur det gick till....


om du vill ha vikthandikapp så får du allt trimma ner din bil till nånstans runt 110-115 hästar för att det ska bli rättvist.
Citera
Martin Pålsson
malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 107


Trådstartare
Barbapappa skrev:
När jag stod på platsen så tyckte jag det kändes som ett litet märkligt ställe att åka av på, men det kanske bara var jag det.


Jag växlade några ord med Tobbe. Jag fick uppfattningen att det var en kombination av kalla R-däck, lite blöt bana samt en inte helt perfekt viktfördelning (lite för lätt där bak) som gjorde att den överstyrde så mycket. Mycket tråkigt var det iaf

Hoppas verkligen att han får rätt på den igen! Jag skall ju försöka bygga mig en ban MK1:a jag med och Tobbes bil är helt klart en referens hur bra man kan göra det. Min kommer nog aldrig komma i närheten i varken skick eller kvalitet på prylarna.

Den där vita golfen med "Weber bröl" är lite av en våt dröm det med.

Vadå, e jag en dubnut....nääääääää

_________________
Martin Pålsson
- Golf GTi Mk1 -
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Ryktet säger att en i SLC-kretsar känd person gör rätt i att fortsätta med det han gör idag istället för att bli mekaniker.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nisse Classon skrev:
Ryktet säger att en i SLC-kretsar känd person gör rätt i att fortsätta med det han gör idag istället för att bli mekaniker.


Kan försvara Fredrik (och i viss mån mig själv)med att han kom tvåa efter mig i grenen: Byt tändstift med fel taktik.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Nisse Classon skrev:
Ryktet säger att en i SLC-kretsar känd person gör rätt i att fortsätta med det han gör idag istället för att bli mekaniker.



Håller helt med men själv är jag oerhört stolt över att inte varit sist.... såg listan att det var någon som halvminuten långsammare än vad jag gjorde

Förresten får man se någon resultatlista?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Hrm....det kan nog ha varit jag som var långsammare....
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Vi hade med toppen på en mässa för ett par år sedan och då det blev ju lite tränande. Jag har för mig att jag kom under 30 sekunder som bäst.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



30 sekunder?? det hade jag nog inte fixat om jag så fick använda en mutterdragare att gänga ur och i stiften.....
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Barbapappa skrev:
Den jättebreda silverfärgade bubblan med Impreza maskinen verkade vara lite svårtyglad ibland såg det ut som när jag betraktade den vid bankanten ett tag, bra klipp i den

Jag pratade med en bekant i söndags som hade åkt med när den dök ned i lecakulorna - bubblors front underlättar tydligen dykning i lecakulor rätt bra...
Annars låter det ju som en rätt kul ide, måste gå rätt bra, effektmässigt i alla fall.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Jag var ju givet viss på plats oxå med både bil och kamera.
Bilderna finns på www.hastig.se

Fick med min 2 bucklor hem i år.
Fast inte sådan man vill ha utan sådan som händer i olyckor.
Lyckades nämligern köra på en sopptunna med höger dörren på lördagen när jag skulle stada ut bilen för bankörning.
Men sånt får man leva med.

Lördagen åkte man bara ca 13 min bana på sista passet på efter middagen för jag hade fult upp med RS körningen på förmiddagen. (Ansvarig)

Söndagens bankörnig gick fint i hela 28 min innan det blev dax att slå av på grund av värme.
Det var inte mer bankörning den dagen >

Kom 2 i tändstifts bytar tävlingen på den offiella tiden 53:44 men efter en gång till så var jag nere på 48:78. (utom tävlan) Vinnaren byte på 52:50.

Prata lite med Fredrik SLC en stund på efter middagen och kolla SLCs tidtagnings buss.
Den såg ju riktig trevlig ut.

_________________
// Jani Hast
Citera
GTi TURBO Leffe
Borås
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


ThomasT skrev:
Barbapappa skrev:
Tyckte riktigt synd om Tobbe som snurrade in i räcket med den fina Golfen, stod med haklappen på precis innan han gav sig ut på banan, sååå fin bil.


Låååånga spår över gräset... man hinner nog tänka f*****n många gånger på den turen....



Ja, det var ingen trevlig syn. Körde några bilar bakom och såg när det gick åt skogen. Många som trodde att det var MK1:an som kör låga 10:or på strippen, men så var det ju inte.

_________________
Leif Blombäck
Citera
Eftersnack
2004-06-11 Bugrun 2004 - VW bilder från träff på Mantorp
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (6892 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande