| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rocket bunny karos kitt, uträknat eller bara för posers?
|
5003 besök totalt |
|
Som sagt, är ju någon Japansk designer som gör dessa kitt och sedan säljs dom genom Japanska Greddy/Thrust. Är de någon som vett eller bara genom att se dom, kan säga eller avgöra om de är the real deal, eller bara bluff och båg för att få en frän poser bil att parkera bredvid banan
Version 2
Samma kan vell undras över Rauh welt begriff Porscharna.
Snyggt är de tycker ja, men funktion ? _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
|
Re:
Önsketänk tyvärr
Japanska GT-serien är på extremt hög nivå (typ DTM). RWB och Rocket Bunny är inga uträknade grejer. Håller med Erik, det "funkar" men går inte att jämföra med uträknad och rätt designad aero. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Ungefär som jag hade räknat med då
De som säger i mot på designerna på rocket bunny som jag ser nu, är ju fram för allt för kärleken till att ha en bräddad skärm fram, som börjar i toma intet lite för högt upp, vill man inte helst att däcken ska vara innan för luft strömmen, för att slippa turbulens där? Bak gör de nog mindre kan jag tänka, då den slutar abrupt i luft strömens riktning i alla fall, eller är jag ute och cyklar i mina observationer
Och japanska GT serien är riktigt nice i mina ögon, många goa bilar man gärna hade tagit över ägandet på, även pansionerade så som Arta NSX så fräna bilar Honda nsx tycker ja. https://www.youtube.com/watch?v=Iej2 _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
RWB "Stella" porschen har gjort flera 58 varv runt tsukuba... Men jag tror det är mer poser än racer bakom designen, i alla fall på raket kaninen..... _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
|
Re:
Det är bra men faller inom kategorin kasta på vinge, bredda bilen för bredare däck, sänk den och gör den hårdare. (Jämfört med "riktig" aero). _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Re:
Samt kasta i en motor med herrejösses-effekt förstås. _________________ Martin Öberg
|
||||
|
de senaste vingarna de kastade på är ännu värre....
sorgliga är att de vann timeattack tävlingen den helgen, med en sådan vinge kanske säger mer om motståndet iofs...
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
|
Re:
Har gillat det råa RWB stuket ända tills de började med den vingen som bara ser ut som ett rent skämt! Ser mer ut som den japanska Boso-stuket än något annat. Vet inte vilken klass de tävlar i men Under Suzuki satte nytt rekord på senaste tävlingen häromdan med en 52.6 tid i sin S15. Den bilen har riktig, uträknad, aero
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Väldigt imponerande tider, måste jag säga.
Men som sagt sista bilderna på rwb Porsche vingarna ger av smak inte min typ av tee direkt.
Krävs de inte ett herrejösses dito fram också, om man ska kunna få balans på downforcen? Tänker lite på typ pikes peak bilarnas aero. Lovefabs honda nsx tex, som tyvärr tappade fäste och gick upp i rök
_________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
5003 besök totalt |