Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Volvo avslutar sina motorsportengagemang | 1, 2 >> 22653 besök totalt |
http://m.gp.se/ekonomi/1.2574984-vol
Motorleveranser till Australien kan nog vara skrivna för 2015 redan (eller bryter de säsongen till sommaren)? STCC lär tappa lite luft minst sagt. Dags att lämna TTA-konceptet och återgå till nåt som privatister kan sköta? Göra Modsport till SMklass? |
||||||
Ja, det beskedet kan inte glädja någon hos STCC. Eller jublar de nu för att det blir enklare att få in andra märken efter Volvos dominans?
Sen kan man tycka att Volvo skickar både dubbla och tredubbla budskap nu för tiden. "- Motorsport passar inte ihop med vårt varumärke, där vi står för mindre motorer och säkerhet." Men i samma andetag lanserar man Polestar bilar med högsta effekten hittills i en Volvo samt lanserar en XC90 med 400 hästar?! Rimmar det illa? _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
måste vara väldigt taskig timing i samband med skövde rejset som ju skulle vara volvo race... visserligen har dom väl kontrakt på det för året.. men man vill väl åka fler än ett år helst ?
|
||||||
De droppar golf etc också, globalt. "Så snabbt kontrakten möjliggör", så 2016 är det nog ingen racing för Polestar. |
||||||
Nu säljer Volvo jätte många bilar, det är produktplacering av rang
http://www.dn.se/webb-tv/klipp/sport Det första jag tänker på när jag ser filmen är Volvo personbilar. Någon i Volvoledningen har haft en dålig dag på jobbet. _________________ Tommy Karlsson |
||||||
Det är ju fritt för varje varumärke att (försöka) utvecklas, bilen i sig är ju bara ett skal för att sälja en service, mer eller mindre. Det verkar vara i Kina man vill växa, och kanske är segling mindre fel image där än golf och motorsport. Tydligen ska de inte droppa lokalspons till tex Frölunda, så biståndsverksamheten har de inte tänkt avsluta helt. |
||||||
Har du sett en kines segla nån gång.... ;-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Hade de satsat på pingis så hade de ju behövt vara så extremt bra för att sticka ut, bättre att visa styrkor inom en "virtuell" aktivitet som ingen annan sysslar med. |
||||||
Och där inte heller Volvo är med(förutom med namnet på tävlingen. Och eftersom man äger tävlingen så kommer itne någon annan biltillverkare in. Ensamrätt på reklamen från hela tävlingen Just delen med lokalsponsring är ju spännande. Undra om tex Polestar kan räknas in där? Känns som att Volvo gör bort sig en del genom att ditcha motorsporten helt. Å andra sidan är det inte en skruv Volvo i tex STCC så ur den aspekten så kan jag förstå dem. Det är ju inte mycket motorutveckling där de kan dra nytta av i utvecklingen av nya motorer till allmänheten tex. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
_________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||||||
Återanvända nyheter riskerar att vara överspelade. |
||||||
När det gäller varumärket Porsche Design, så har det både väldigt mycket och väldigt lite med billverkaren med samma familjenamn att göra. Porsche Design är en fristående designbyrå, grundad av ur-911:ans designer Butzi Porsche för 45 år sedan. Att jämföra det med att det kinesiska bilmärket Volvo sponsrar segling, är både löjligt och okunnigt. _________________ -- |
||||||
Hade Porsche Design varit negativt för varumärket Porsche så hade de nog inte sålts så länge, iaf inte med så liknande font etc Red Bull är ju ett varumärke som har väldigt lös koppling till vätskan en underavdelning säljer i burkar. Men det fungerar. |
||||||
Basic, de som sitter i ledningsgruppen gillar båtar mer än bilar. Genom lägga sponsringen på flytetyg kan de få åka runt på regattor och sippa Chablis avdragsgillt istället för Ramlösa i något STCC-tält.
Om 5-8 år så är det nya huvuden som plötsligt kommer på att de måste revitalisera brandet och sälja till lite yngre gubbar & tanter = ny motorsportsatsning. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
Porsche Design är väl numera majoritetsägt av Porsche AG och kineserna borde väl bara äga 50% av Volvo Ocean Race. Det "riktiga" Volvo är ju också ägare av det.
Det är ju dock stor skillnad i hur det används, i Volvos fall använder man det för att sälja in det egna varumärket, i Porsches fall använder man istället delvis sitt egna starka varumärke för att hjälpa andra företag att sälja prylar, samt för att själva sälja prylar med hjälp av det. Vad nu detta har med Volvos motorsportsatsning att göra... _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Volvo är ett svenskt bilmärke med kinesiska ägare, som är betydligt mer oberoende nu än när de var ägda av amerikanska Ford. Att kalla det för ett kinesiskt bilmärke kan jag tycka är lika löjligt och okunnigt som att kalla Porsche för VW... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Elitracing (åskådarracing) Volvo avslutar sina motorsportengagemang | 1, 2 >> 22653 besök totalt |