Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129 >> 181 besök senaste veckan (586676 totalt) |
Jodå, men när jag ändå har isär... Jag kan ju ta originalkolvarna och GTR stakarna. Jag tror dock att GTR kolvarna är lite bättre. Detta vet jag inte, och kan inte se om det skulle vara bättre, men stakarna syns tydligt att det är bättre grejjer. DTR motorn är ju gjord för mer effekt rakt igenom, så det borde ju vara bättre kolvar i den. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Re:
Precis. 7,9:1 i komp med RB26 kolvar i RB25 och 9:1 med original. Det skiljer 1,3mm. Så antingen originalkolvar, eller fräsa ner blocket eller köra med lägre komp. Så lågt komp är inte aktuellt. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
|
||||||||
Re:
Jag ska ju inte åka med den ändå, men vill ju att grejjerna ska vara bra när jag säljer. Jag försöker bygga den så stabil som möjligt. Att fräsa ner blocket är inga problem. Blocket är tomt och jag har tillgång till fräs... dessutom ska det ändå planas så att det är 100 innan jag bultar ihop. Så istället för att bara slicka av det tar jag 1mm så blir det perfekt för RB26 kolvarna. Sen slickar vi av toppen med. Kommer bli kanon och säkert mindre jobb än att byta kolvar på stakarna ;-) det får nog bli så. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Ja du hade egentligen redan bestämt dig
![]() Har man tillgång och kunskap så håller jag med dig på ditt spår ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Haha nej, detta sker medans Z4 står still. Kan inte börja med Z4an nu. Den måste vara original när jag reggar in den. Alla papper är inte i ordning för det än. Sen ska den till Finess för att malla av en bur. Då blir det också tid över ;-) Jag kommer till Kullen! :-) _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Re:
För värdets skull. Jag inbillar mig att den har ett högre värde om den är reggad i Sverige. Sen blir det lättare med försäkringar och skit. Jag kan ju inte göra det sen, det måste ju ske nu. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Kommer inte att ha vagnskada på den. Finns en grej till. Är den gatreggad får jag massor av mer bantid med ÖSK. Det är värt besväret. I alla fall detta år. Nästa kommer det vara för jobbigt att besikta den, så då blir det inget.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Har du fixat lånestrålkastare så är det rätt enkelt, annars har du det böket också. Eller kan beemers justera för höger/vänstertrafik baserat på GPS?
Att ha ett inreggat chassinummer kan ha försäkringsvärde (beror på premier för olika alternativ), men du får pröjsa registeravgift varje år... ![]() |
||||||||
Re:
Vet inte, men jag tror inte att den gör det. Ska forska lite... ett par lysen för högertrafik kostar 2700 på ebay. Men bara regbes är gjord. Körförbud för 2a på kontrollbesiktning spelar ju mingen roll. 65:- per år för register är det nog värt :-) _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Re:
På E46M3:an jag tog hem från UK fanns det ett vred på resp strålkastare som gjorde ljusbilden rak/symetrisk vilket de godkände vid regbes, hallOn hade likandant på sin som även den godkändes. Kolla om du har likadant, stod beskrivet i instruktionsboken vill jag minnas. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
King! Ska kolla på det! ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Re:
Gå och lägg dig! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Re:
![]() ![]() |
||||||||
Re:
Självklart fanns det. Kollade boken idag. Det sitter en liten spak på baksidan av lyktan. Där slår man över mellan rhd och lhd. Tack för tipset! ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Re:
Jag PM:ar mina kontouppgifter så du kan sätta in pengarna ;-) _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Idag växlade jag om till högertrafik. Skitlätt
![]() Blev lite gjort med E30in med. Har plockat ur all el till motorn och gjort klart för att lyfta ur. Bara bakre växellådsfästet kvar. Plockade ur kabelpiskan till ABSen med. Tänkte sälja den löst ihop med MK60 absen från Z4an. Så är någon sugen på ett standalone abs så pma. OBS detta är inte motorsport systemet, det behåller jag. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129 >> 181 besök senaste veckan (586676 totalt) |