Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
BMW E30 325iM Touring -89 SÅLD
2895 besök totalt
Keepan
Stockholm
Här sen Apr 2009

Trådstartare

Skulle vilja bli av med min leksak nu då jag inte har tid, lust eller pengar att lägga på den längre. Det är en mycket trevlig BMW E30 Touring med mtech2 och m20b27. Går bra men en del prylar vill man säkert se över, bla. Hänger innertaket i bakluckan. Här är en specifikation på den:
BMW 320 i grunden med m20b25 motor som fått lite godis. Endast rullat drygt 15k mil och stått i varmgarage senaste åren.
Z45 kam
Diesel vev
535 LMM med öppet luftfilter
Ny sprickfri topp förra året
Original packning med nya 12.9 bult
Extraktor grenrör
Större spridare (minns ej storlek)
Öppen vevhusventilation
6-pucks sinterkoppling med sachs 618 tryckplatta
3.5 tums rostfritt avgassystem hela vägen med ny 200 cells katt samt simon's ljuddämpare
Oljekylare
Temp. Styrd SPAL-fläkt ihop med original kylare
MSD tändspole med nya NGK tändstift
Hela bränslesystemet genomgått och bytt, även ny tank med deatschwerk intank pump, allt anpassat för att tåla E85.
Delrin bussningar i fram och bakvagn, även diff samt motorkuddar
Shortshift i växellådan med delrin bussningar samt lång spak från specialsvarv (mycket trevlig!)
Nylackad 2012 i Nimbus Grey, silver original och mattsvart i motorutrymmet (kanske kan kalla de tricolore? )
Eftermonterat M-tech2, BMW original
Nästa helt rostfri, finns lite ytrost längst ner på dörrarna (insidan) och lite ytrost undertill (värsta lagat)
Bilstein dämpare bak med eibach sänkfjädrar
Fräscha original dämpare fram (skulle kunna va bilstein men vet inte) med kortade sänkfjädrar
Alla chassi delar och leder genomgågna
Bärarmarna bak förstärkta i A form
Servostyrning
Fräsch lamelldiff
Slitsade bromsskivor med rödlackade original ok, även skivbromsar bak
Batteriet flyttad till skuffen.
Svarta hella fram
Svart tonade baklysen (fina original lampor finns också)
Grå tygklädsel med hela stolar
Ny 3-ekrad ratt i mocca
16 tums fälgar med närmast nya nokian däck runtom samt spacers, endast rullat drygt 5 mil (bilderna)
En skev uppsättning 16 tums borbet A fälgar med hyggliga däck
En hel del original fälgar med gummi att leka på
Finns även en M20B20 besiktningsmotor med växellåda o box

Är problem att komma igenom besiktningen med kammen och de modifieringarna på motorn (dåliga avgasvärden). Varit i kontakt med fekzen och fått till svar att han har chip som bör kunna lösa de utan att behöva byta motor, alternativt löser man ju de med ett riktigt sprut. Besiktades 11/12-14 med avgasvärden som enda nedslag, 1 månad till efterkontroll.

Riktpris är 35 000, har räknat på att man kan sälja den i delar för dryga 45 000 (kan maila min uträkning) så skambud undanbes. Otroligt rolig bil som är perfekt för att turbo konvertera eller bara köra så som den är. Önskar man den billigare så kan vi lösa de med att ta bort delar ni inte önskar. Kan tänka mig ett byte mot manuell, driftsäker bruksbil i 10-50k spannet, gärna cab.
Hör av er för mer info! Svarar på tele mellan 8-22 och alltid på mail.

Mvh Jesper
Jesper_135@hotmail.com
0734042137

Stockholm
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Bilen är fortfarande kvar. Ska iväg till fjällen under nyår, idag-sön så kommer va dålig på att svara på luren och kan inte visa bilen men sen skulle jag vilja ha den såld så kika till spargrisarna nu! Kan göra ett schysstare pris bara jag slipper byten!

Admin får gärna flytta annonsen till gatpreppade bilar. Ursäkta att jag missa den nya delen!

2895 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande