Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3, 4 ... 31, 32, 33 >> 2 besök senaste veckan (219274 totalt) |
Jo de är roligt när man har nå att göra på bilen Ska faktist lägga bestälning på enkei RPF1 fälgarna och belägg i dagarna nu. Men vet inte om jag ska köra på carbothec xp10 eller project mu club racer Vad hade du tänkt att köra på, blir de hybrid eller rena ban belägg. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Tackar, känns kul att man äntligen kommit i gång med den _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Sitter och fundera över broms belägg, så skulle bli väldigt glad om någon kunde lägga några kloka ord
Hänger mycket på ft86club forumet, då det är bland dom största forumet för min plattform och ska man tro folket där som kör seriösa Toyota 86 bilar i olika serier, så går de här med att köra ett mjukare/mesigare broms belägg bak ut genom fönstret, så fort man kliver över till hårdare chassi, då är de lika bak som fram som gäller. Kan ju till lägga att dom bilarna går på som minst r-däck och oftast sliks, så hur på verkas bromsarna av däck val, ju mer fäste borde ju även innebära mer krav på bromsar, å jag ska ju köra club på gat däck. Och som ni kan se från föra sesångens ban åka, så vart ju fram bromsarna jäkligt mycket varmare än bak naturligt vis, men hur skulle de bli med samma typ av beläg bak som fram? Tänkte jag även skulle pröva att köra helt utan elektroniska kraft för delningen, av bromsarna i år, den går att stänga av med en liknande Nintendo 8bit kod, upp ner upp ner med handbromsen tryck på bromsen 3 gånger repetera i gen också vidare Tycker mig faktist känt att bilen på ett onaturligt sätt försökt att flyta vikten vid inbromsning i vissa kurvor, till de sämre faktist, så ska bli kul att få pröva utan att någon ska sitta på axeln och försöker trixa till det. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Man kan aldrig ha för bra belägg
Desto bättre de biter desto lättare är de att köra då man inte behöver använda hela kroppsvikten på bromspedalen utan man kan bromsa med känsla istället. I mx-5 kretsar och racing är det väldigt populärt med carbotech xp 10 fram och 8 bak för att behålla broms balansen. Jag tyckte detta kombo fungera väldigt bra på bana och på gata. Dock räckte de inte riktigt till på Gälleråsen. Med överhettning och glasyta på beläggen som följd. Då har jag kört med beläggen hela säsongen och det va lite mer än hälften kvar på dem. För mig som kör standard klassen med lite tyngre bil borde xp 12 fram och 10 bak passa bättre. Fick låna ett slitet par Hawk belägg (tror det heter ht-10) och dessa är oslagbara! Riktigt bra initial bett och biter så in i bomben! Man behöver inte trycka hårt på bromsen och jag har haft mycket mindre problem med värme och dålig bromsvätska för dessa är svalare iom man bromsar mindre tid och kortare sträcka Dessa blir det till nästa säsong utan tvekan. I år har det även testats EBC ultimax och brembo belägg. Och de fungerar inte att åka bana med (Brembona tycker jag är tom läskiga på gatan). Slits som smör i solsken _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||
Har faktist varit väldigt nöjd med mina project mu hc800+ och ns400, har alldrig svikit mig under mina 7 ban dagar, men de är ju så kallade hybrid belägg hc800+ så är väldigt sugen på att pröva deras club racer belägg, som ska vara bättre anpassad till bana och faktist har lite högre temp motstånd än xp10 men dom har ju mycket sämre egenskaper kalla så klart, men ska vell funka på gatan i alla fall.
Men frågan kvar står ju om man ska köra som vanligt, med ett lite sämre belägg bak än fram, för att kompensera för värmen, eller om de kan vara sant de som yttras i staterna och Australien, att dessa bilar mår bäst med samma belägg runt om? Vilken fakta om bilen skulle jag kunna luska fram, för att bättre förstå vilken broms bias man ska lita på Eller ska man bara köra på de som brukar vara mest normalt. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Behöver nog inte leta mer, då project mu lanserat 2 nya belläg för just ban körning med gt86an
Behöver jag inte dravla mer med biasen. Fram http://www.project-mu.co.jp/en/produ Bak http://www.project-mu.co.jp/en/produ _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Äntligen färdig med broms kylningen i fram, har ju inte tagit lång tid att gör, men där emot så har de gjorts väldigt lite på de, men så i helgen la jag några minuter på de i gen.
Ska bara kapa hål för slangarna i innerskärmarna också, men de blir sen, ska bort med dom först nu och åtgärda med lite lack och så vidare, då jag har haft närkontakt med höger fram i innerskärmen, så de har gått i genom och bar metal har blåtat sig upp mot fjäder tornet Lägger upp lite bilder på första catch tanken jag gjorde för vevhus och topparna, uti fall de finns fler BRZ/GT86 åkare här som funderar på liknande, men nu ska dom plockas av som sagt och läggas på hyllan, då model 2 på dom blir färdig i slutet av veckan Enkei RPF1 17x9 et35 i guld, betalda och på väg hem över atlanten Ledig 3 daga nu, så bär av ner till garaget och fixa till + rost laga en polo jag kom över biligt, för att sälja i ett senare skede och bekosta lite mer roliga delar _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Fick fingrarna ur och tog bort växellådan i går i alla fall.
De jag la större märke till, var att avgassystemet såg ut att ha gått väldigt varmt och de fanns inte en tillstymmelse till ljuddämpning i kvar? Och detta efter 7st körningar, kann tillväga att dom var packade med rostfri ull. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Väntar på svar från 2 firmor i USA och en i Sverige om just pmu beläggen faktist, verkar som sälj starten på dom inte riktigt kommit i gång, men jag väntar ett tag till, för vill gärna pröva dom, då jag tycker att pmu gör bra belägg
_________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Angående Carbotech XP10 och gatkörning.
Jag förstår inte vad alla pratar om när de säger att dom är högljuda? Körde väldigt mycket bana och gata med min gamla evo med XP10 fram och XP8 bak. Aldrig någon tillstymmelse till skrik varken fram eller bak. Detta efter jag hade kört in dom! Där kan nog problemet ligga! Underbara belägg i övrigt också..Bettar ju något fruktansvärt! _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||
Beror nog på vilken bil man har. Hade XP10 på BMWn förut, lät inte alls så särskilt mycket. På polarens SAAB 9000 skrek det mycket. Även på min fars Lotus låter beläggen riktigt mycket. Annars kan jag rekommendera PFC. Alltid funkat bra för mig. _________________ |
||
Det har jag redan tyvärr, den sitter i grenröret orginal + en i mid pipen som jag valt att vara utan. Men har en fin ny 200cel från vibrant ligger hemma som jag gärna hade satt dit, om de nu blir nå ändringar i reglementet som de utlovats _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Angående broms belägg, så finns de påstående att hur hardcore de än är, så går de att få tyst med en ordentlig inbädning av alla belägg, hur vida de är 100% sant, låter jag andra svara på
_________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Vart inge skruva i dag, vart bara skit prat, men kan va roligt de också i bland
Men i går som sagt tog jag bort lådan för att byta till en lite kraftigare tryckplatta och lamell och ett lättare svänghjul. Som jag trodde så var de när på nyskick på grejerna, men dom har ju bara rullat 700mil också Men i dag när jag kom hem från jobbet, så väntade ÄNTLIGEN!!! En av mina egenhändigt köpta julklapp, tror faktist att nästa julklapp också kommer den här veckan, då de paketet varit i Sverige ett par dagar nu Kan bli jäkligt tajt mot innerskärmen dock med 245er, vid fullt ratt ut slag, men går nog bra med 235 också som jag funderat på. Men dom är hemma hela och fina i alla fall _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Då kom de lite packet i dag i gen, försöker harva på och hinna färdigt med allt på listan till premiären i vår.
Dock kan man vell kanske tycka att visa delar i dom här paketen, inte direkt är nödvändig, men man måste få boosta lill egot i bland också Carbon Fiber Gurney Flap / Password JDM 7075 alu hjul muttrar / nya 10kg fjädrar till bc benen bak. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Lovade att jag inte skulle något till garaget i dag, men ingen mår ju dåligt av de dom inte vet
I bland kan de ha sina fördelar att ha hund, så man bara kan råka ta en promenad förbi garaget Så slank in och torr monterad lite till. Ja just ja, monterade ju nya svänhjulet och tryckplatta med lammel i går, glömde ta ett kort på vad som döljde sig bakom svänghjulet, så snor ett från nätet i stället Är ju så klart triger skivan eller vad vi ska kalla de för, men de första jag tänkte var att de var ett underligt ställe att placera audis ufo broms kylning på Och en bild på nya sväng hjulet, inget ide att knäppa på hela packetet, då de i stort sätt ser lika ut som orginal, dock var de något mindre diameter på allt i de nya kittet, får ju mindre massa ute i perforin på så sätt. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap | << 1, 2, 3, 4 ... 31, 32, 33 >> 2 besök senaste veckan (219274 totalt) |