Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
6294 besök totalt |
Audi s4:a -92 för bana, sänkt pris
Vet inte om det är rätt säljestråd är det inte så flyttar jag den. Tänkte se om det finns nå intresse för min bil, är lite sugen o sälja/byta o prova nått nytt. Här kommer lite info om bilen. Motor: Diesel block Arp överallt CP kolvar H-profil stakar Eget insug Ombyggt vevhusvent Stålpackning 4" ic med 3" tryckrör Hacke Racing grenrör Borgwarner s366 (Bullseye) 3,5" downpipe o avgas 50mm Wg 1600cc spridare Ppf fuelrail VAG spolar mm Topp: Portad Race kammar 11,7mm lyft 265 duration Ställbara kammdrev Mek lyftar Titan retainers Andra ventiler med grövre ventilskaft Hårdare fjädrar Drivlina: I stort sett standard men det som är bytt är. Spole istället för mellandiff Nerfräst slityta i 3b svänghjul med alcon 2-skivig koppling och hydrauliskt alcon urtramningslager. Rs2 låda Hjulupphängning fram: Rörbärarmar med uniballs. Knivkrängare Selltech 50mm fjäderben justerbara på comp/retur med Audi s2 spindlar Uniballs i topplagringarna Evo8 ok med 330mm skivor o ferodo belägg Bak: Bakvagnsbrygga med A-armar o uniballs Knivkrängare Öhlins coilovers med justering på comp/retur och Audi s2 spindlar med ursvarvade/splinesade för o passa s4 drivaxlar. Ombyggd kaross bak för o få bakvagn att passa (urkapade hjulhus o skuff mm) 330mm skivor med brembo ok o ferodo belägg Kaross: Bur+ några extra strävar för bakvagn Rensad o lackad invändigt OMP stolar Santler 6-p bälten Lexanrutor rutor Hyraulisk handbroms Kort styrväxel Bränsle: Säkerhetstank (plast) med 2st förpumpar Catchtank Aeromotive eleminator pump Aeromotive soppafilter 10mm bränsleledning tur/retur Aeromotive regulator Hjul: Gatdäck 17" Porsche cup slicks 18" VEMS styrsystem bilen är bromsad till 618hk på hjulen och 724nm vid 2bar, bilen är mycket skön att köra på bana o mycket bra respons. Pris: 225000:- eller byte kom med förslag värderas lite högre vid byte. Är det nått ni undrar över så är det bara och ringa,det är inget utställningsskick på bilen men är rak o fin i plåten. 073-5297882 //tobbe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Tobias Öberg och jag bygger/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt,typ ic rör ,insug mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882 |
||
Ja nu är jag sugen på nått nytt, men blir den inte såld/bytt så körs den nästa sommar igen :-)
Jag har kört på Mantorp och Gälleråsen i sommar o den går riktigt bra, även om jag är en mycket ovan förare. Tiden på Gälleråsen vart 1.16.76 och det var första gången jag körde den banan. Nu kostar den 198.000:- eller bytes mot nått, kom med förslag. Lägger inget imellan men kan ta en slant. //tobbe _________________ Tobias Öberg och jag bygger/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt,typ ic rör ,insug mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882 |
||
2265 som kikat på annonsen, nån måste ju vara sugen
![]() //tobbe _________________ Tobias Öberg och jag bygger/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt,typ ic rör ,insug mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882 |
||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Re:
Har jag ju gjort... har bara kört på tid på Gälleråsen ![]() 10.70 och 212kmh i slutfart på 402m. Men med hjulspinn på hela ettan.... Men med en van/duktig förare så kan man nog köra snabba tider på bana, jag har mätt in alla bärarmar i kryss mm. Även vägt in och justerat fjädringen på bilen på vågar. //tobbe _________________ Tobias Öberg och jag bygger/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt,typ ic rör ,insug mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882 |
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
6294 besök totalt |