Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (6941 totalt) |
SÄLJES: Clubmanracers, Mallock Mk20/Mallock Mk30 till salu
Clubmanracerers till salu! Team Strand trappar ner under 2014-15? Då vi nu hållit på att köra Clubman i över 15 år har vi kommit till vägs ände. Vi har beslutat att banta vår Clubmanracing med en bil, men på ett bra sätt hoppas vi. Vi sätter våra bilar till salu för vettiga pengar, långt ifrån nerlagda, men man måste även i racing skriva av värdet i förhållande till nöjet som man haft. Bilarna säljs med reservdelar som finns till, se separat lista för varje bil. Vi är fortfarande av den åsikten att Clubman ger mest racing/satsad krona, och vi har haft fruktansvärt roligt i över 15 år och kommer att ha roligt även fortsättningsvis. Vi säljer bara en bil och fortsätter att köra den andra som delad bil. De första 6 åren körde vi Mk20 på detta sätt, ett bra sätt att ha lika kul, men vara 2 att dela kostnaden. Specifikation och bilder på bilarna se nedan. Släp finns till bägge bilarna, paketpris kan diskuteras. Priset nedan enbart för Mallock Mk20b+kit och Mallock Mk30PR/EBX+kit. Reservdelskit Mk20b: 1 set Regndäck på fälg 3 st. diffar, 3,89; 3,77; 3,54 inklusive i bilen monterad diff. 1 st. ny medbringare till drivaxel 1 st. ny upright fram 1 st. beg. stol som är 50 mm bredare i höft och rygg. 1 st mall till golv under bilen. Dessutom en del begagnade delar och småplock. Reservdelskit Mk30: 1 set regndäck på fälg 1 st växellåda, syncro, gått en säsong efter renovering 1 st. extra nos till karossen. Totalt 3 diffar 3,54; 3,77; 3,89 inklusive i bilen monterad diff. Dessutom en del begagnade delar och småplock. Det kan finnas möjlighet för hugade spekulanter att provköra bilarna vid någon träningsdag. Pris för Mk20b #59 80 000:- Nytt Pris 75 000:- och billigare blir det inte. Pris för Mk30PR/EBX #57 100 000:- Kontakta: Jan Strand 0418432551 eller 0702012859 alltid Peter Strand 0418432277 kvällstid eller helger Mallock U2 Mk 20b 1979 #59 Tillverkare: Mallock Sports, England Arthur Mallock började med U2 Mk 1 1958, idag 2014, byggs Mk36 i samma anda, nu med Richard Mallock vi rodret. "U2= You too, can have a chassies like mine" Mk20b var den första "Ground-effect car" Mallock byggde och var en utveckling av Mk20. Totalt finns det 23 st. Mk20+20b. Känd Historia: Hill-climb bil i England, kom till Sverige på 80-talet, Bjarne Mumm, Johan Andersson som konverterade till Zetecmotor 1994 Uthyrd till tidningen Automobil 1995, Mattias Persson förare, I malpåse till 1998 då Team Strand(Jan och Peter) köpte bilen Därefter årligen tävlat i SPVM och MSCC. Tävlingsklass: Clubman Specifikationer Chassi: Fackverksbyggd i rör och fyrkantsprofil, klädd med aluminiumplåt. Chassinr. 79-20b-008 Kaross: Mk 27 Hjulupphängning fram: Dubbla A-armar, justerbar krängningshämmare . Bakaxel: Stel, Ford/Quafie, utväxling 3:89, 3:77 eller 3:54 beroende på bana Bromsar: Skivor runt om, AP racing-ok, bromsvåg Däck: 13" Dunlop Diagonalslicks, alt. regndäck Växellåda: Ford 4-växlad Dog-engage, 3-rail, Quaife rak drevsats, lång 1:a. Motor: Ford Zetec 1800cc, effekt 155hkr, maxvarv 7200rpm. Vikt: 485kg tom, 580kg inklusive förare efter race, minimivikt enligt klassregler 0-100 km/h c:a 4,0 sekunder, Toppfart 195-215km/h beroende på utväxling. Ägare: Jan Strand Asmundtorp. Bästa tid Knutstorp 1.01,8 satt vid MSCC KM5 2013. ![]() Det här är det absolut roligaste man kan göra, utan att ta av sig byxorna!!! Mallock U2 Mk30PR 1993 Tillverkare: Mallock Sports, England Arthur Mallock började med U2 Mk 1 1958, idag 2014, byggs Mk36 i samma anda, nu med Richard Mallock vi rodret. "U2= You too, can have a chassis like mine". Mk30PR var en utveckling av Mk30, med "pull-rod-operated rear Suspension" Känd historia: Paul Dudley England, B Sport Clubman (FF1600motor) Tony Osborne England, Super sports Formula (Vauxhall) Alex Osborne England, Clubman, K-Rover Sports 1600, 1:a 2006 Clubman Cup England. Peter Strand Sverige, Clubman, Ford Zetec 1800cc Tävlingsklass: Clubman Specifikationer Chassi: Fackverksbyggd i rör och fyrkantsprofil, klädd med aluminiumplåt. Chassinr: 30PR 93 02 Kaross: EBX (Enveloping Bodywork) Hjulupphängning fram: Dubbla A-armar, justerbar krängningshämmare . Bakaxel: Stel, "pull-rod-operated rear suspension" med TAM-4 Differential: Ford/Quaife, aluminiumhus, utväxling 3,89/3,77/3,54 beroende på bana Bromsar: Skivor runt om, AP racing-ok, bromsvåg Däck: 13" Dunlop Diagonalslicks, alt. regndäck Växellåda: Ford/Quaife 4-växlad, dog engagement, aluminiumhus, lång 1:a. Motor: Ford Zetec 1800cc, effekt 155hkr, maxvarv 7200rpm. Vikt: 490kg tom, 580kg inklusive förare efter race, minimivikt enligt klassregler 0-100 km/h c:a 4,0 sekunder, Toppfart 195-215km/h beroende på utväxling. ![]() Foto använda med tillstånd av Bengt-Åce på Racefoto. _________________ Jan Strand |
Nu är det snart vår, och bilarna är till salu. Ingen som vill göra slag i saken och köra racerbil med slicks, downforce och fart för en billig peng. För att inte tala om ett stabilt reglemente och gott kamratskap i klassen.
Både min bror och jag kommer att närvara vid SPVM:s årsmöte i Jönköping 24-25/1 Stora Hotellet. Kontakta oss gärna där om ni är intresserade. Vårhälsningar Jan Strand _________________ Jan Strand |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (6941 totalt) |