Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Toyo R888R; Nästa generation
3048 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Snackade lite med Engelske testansvarige (eller nåt) på Autosport.

Målet har varit lite styvare stomme för mindre Toyoveck (inte hans val av term iofs ) och mönster/gummiblandning för att greppet inte skall falla av/smöra till sig lika snabbt (ca 20min istället för 12 för att sätta lite relativa siffror på det).
Naturligtvis certas de enligt dages EUnorm och de har planer för ändringar för nästa ändring i nov 2016.

På 1:40 testbana var de sekunden snabbare än existerande R888.
De har grovtestat våtegenskaperna och de är bara lite sämre, så fortfarande helt ok.
Samtestat mot A048 och V70A, och han verkade nöjd, men inte "evil", så det är nog mer jämnt i torrt med dessa än de gamla.

Två ointressanta dimensioner tillgängliga nu (nån 195-15 och nån 225-18 om jag minns rätt, men ointressant för mig), fler kommer under sensommar/höst och förhoppningen var att ha full dimensionslista inför 2016.

Jag hade missat Pressreleasen från november, men att få lite testresultat beskrivet och sannolikhet för leverans muntligt ger mig mycket mer.

uffe50
Skåne
Här sen Dec 2011

Verkar intressant, något om priset?

Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

Uffe24 skrev:
Verkar intressant, något om priset?
Min minnsesbild var att siktet var samma som nuvarande R888. Men det märks när det börjar dyka upp under året.

Däck för banåka
3048 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande