| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Utskrift av egen bild på fotopapper
|
690 besök totalt |
|
Jag har sporadisk tillgång till en såkallad storformatskrivare och tänkte att det kunde finnas folk här som skulle vara intresserade av att få utskrivet en bra bild på sin egen bil att hänga i garaget eller dylikt. Skrivaren är en modern sak som klarar av mycket hög upplösning (2400 x 1200 dpi) och har 12 färger. Den gör mycket snygga jobb och än så länge har det alltid varit bilderna som sätter gränserna för kvaliteten. Den använder vattenbaserat pigmentbläck vilket inte tål vatten något vidare. (Kan inte hänga utomhus eller så) Jag har varken möjligheter eller kunskap att göra några redigeringsjobb så man får se till att den bild man vill ha utskriven är bra när den skickas. Ändra storlek går bra, dock får man tänka på att bilden måste vare av tillräckligt hög upplösning för att låta sig förstoras utan att den blir pixlig. Papperet som används är ett fotopapper med tjocklek 240g/m2 vilket kanske inte säger så mycket men fotopapper brukar vara mellan 200 och 300g/m2. Rullen är ca 105 cm bred och sätter därmed gränsen för storlek, dock har jag i dagsläget inte tillgång till större emballage än 75 cm men det går nog lösa om intresse finns. Prisförslag 30x40 cm 300 kr 50x70 cm 500 kr 70x100cm 700 kr Detta är då exempel och man kan själv välja en storlek som passar ens bild t.ex fyrkantig men då har ni en hum. Mindre bilder kan skickas via mejl och större så kan man t.ex använda onlinetjänster som wetransfer eller liknande. Frakten ligger på ca 100 kr med posten inklusive ett dubbelt skyddande emballage. Vid intresse eller frågor om pris och annat så skicka ett PM här på rejsa eller mejla sneable@hotmail.com _________________ Robin Karlsson |
![]() |
SÄLJES
|
690 besök totalt |