Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5192 besök totalt |
Jag ringde direkt igår morse när jag såg den där bilen på mobile.de! Tyvärr snackade ju inte tysken engelska och min tyska är inget vidare över telefon... jag försökte få veta om han kunde få bort modifikationerna ur briefet så den skulle gå att regbesiktiga vid en import till Sverige, men eftersom jag hade lite svårt att göra mej förstådd så lät jag en tysk på mitt jobb ringa upp honom och ställa frågor. Tyvärr är tysken jag anlitade något tjatig och påträngande så det hela ledde till att tysken på firman med bilen sa att den var såld! Jag tror personligen bara att det var en ursäkt för att slippa mer knas. jag kan inte klandra honom, vem vill lägga ner en massa jobb på att sälja en bil som kostar 23000? jobbigt... den där bilen var verkligen precis det jag letar efter för att kunna köra PCS slalom med i sommar! Visst kan jag 'bygga' en själv, men vad skönt det vore med bra stolar, bälten och bur i från början. Ingen här som är vass på tyska som kan hjälpa mej att forska lite mer om den där bilen? Kan inte riktigt släppa den! Ring isåfall gärna på 070-7 99 85 20 M.V.H. Tom _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||||
Gustav, gäller inte detta endast motorn och avgasrening? om det står att bilen har en annan spoiler eller sportratt ska det väl inte vara något problem? Däremot minsta not om motorändringar eller annan effekt blir ju direkt nit. ![]() _________________ Roland Johansson |
||||
Hej
Bra fråga faktiskt. Jag kollade lite närmare, och det verkar som att det finns en skillnad beroende på om bilen är europatypgodkänd (helfordonsgodkänd) eller inte. En helfordonsgodkänd bil skall vara i originalskick i allt, men en icke helfordonsgodkänd bil, behöver nog bara vara det i avgasreningsdetaljerna. Så tolkar jag det som står på Bilprovningens hemsida, och just nu kan jag inte gå djupare i bestämmelserna. Det vore ju intressant att veta hur detta egentligen tillämpas. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5192 besök totalt |