Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6166 besök totalt |
Det har du nog rätt i. ![]() Men jag orkar inte med körstilen som blir klart sövande, iaf i min bil. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Det är ju typiskt...snart är alla 318iS uppköpta av folk här på rejsa som har moddat dem så att jag inte kan hitta en orginalare med halvtaskig inredning och bygga banbil. Som student gäller det ju att hitta en till bra pris och det kan ju dröja flera år, fast då har man förhoppningsvis jobb och kan köpa en.
_________________ /David Söderblom |
||||||||
Då är det ju bara att köpa en färdig här på rejsa ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
Inte om man vill lära sig att skruva med bilen man äger... ![]() och anser sig vara mindre duktig på den saken. _________________ /David Söderblom |
||||||||
Tro mig, det kommer finnas en vettig bil som tidigare fungerat som bruksbil till dig också. Jag lovar! ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Jag har ju Saabs motsvarighet(?) till 318is - 900s. En kul bil i skuggan av stora Turbo och Aero.
![]() ![]() _________________ Göran Karlsson |
||||||||
Inser du hur mycket mer bilen väger när den har fulltank mot halvtank? ![]() ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Jag tror alla redan är här... det är som en sciencefictionfilm där folk på något sätt får något blankt i blicken och mumlar något mantra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sen att en tråd om denna bil plötsligt handlar om hur låg soppaförbrukningen är... det är MYCKET misstänkt. Fasaden verkar spricka lite och det börjar sippra fram konstiga drag hos medlemmarna i iS-maffian... SOPPAFÖRBRUKNING??? Är det därför ni är så förtjusta i denna bilmodell ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
![]() ![]() det måste vara billigt att åka till banan.. på banan bortser väl de allra flesta från soppaförbrukningen.. jag skulle villja kalla bilen "student-M3:a" _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||||
Precis som LuddeR skrev, är man student så är man ![]() Det är ju en M3 CSN ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
![]() Sen funderar jag fortfarande över hur ni lyckas att köra så snålt...fast jag inte tycker det är jätterelevant för egen del. ![]() Ska nog köpa en Skoda diesel som bruksare. Den är snål. Så kan jag trimma is:en massor. ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Gick på precis samma linje men hjärtat gjorde att jag var tvungen att styra en bit åt det bättre hållet. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
snålåkning är lite kul ibland.
några knep som jag har.. små små gaspådrag. går det ned för: frikoppla och rulla. ska du stanna motorbromsa i god tid.. sen det bästa. hålla farten uppe genom rondeller, kruvor osv osv.. AL. köp en disel och bli skattad till döds. ![]() _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||||
Det här blev ju kul!
Magnus har avslöjat vårat stora intresse av att köra snålt på gatan istället för snabbt på banan. ![]() Jag som inte får bidrag från CSN utan som faktiskt gör något för att förtjäna mina pengar.. ![]() ![]() Sen det här med full tank eller inte.. När jag har cirka 20 liter kvar i tanken så ligger tankmätaren i botten och pumpen slurpar luft. Detta är endast vid bankörning. > ![]() Med full tank kan jag köra flera varv även om dom första varven då borde gå lite saktare pga den högre vikten. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Är det bara jag som genast tänker: 320iS ! (italienska m3 versionen). Om 318iS är så bra som det sägs så borde ju 320iS vara ytterligare några nivåer bättre, samma sleeperutseende, bättre väghållningskomponenter(?), lika lätt motor, betydligt mera ös, osv. _________________ Gustav Franzén |
||||||||
Till betydligt mer pengar...och betydligt knepigare att få håll i. EXAKT samma chassikomponenter, tyngre motor... ![]() Visst vore en 320is kanon, men som sagt, de kostar mer och växer inte på träd. Sen vill jag återigen poängtera att "318is är så bra" beror på "kul per krona"-faktorn. Plus att det finns mkt info och delar till alla E30. Men visst, den ÄR ballanserad osv men få nu inte intrycket att iaf jag anser det vara världens bästa bil...för det är det inte. Men dock det "självklara" valet just nu för min del. |
||||||||
Problemet är att karossen ger sig bra mycket tidigare än inredningen och motorn. Ska du hitta en billig att bygga på blir det till att köpa en rostig Fråga inte hur jag vet ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||||
Vad är skillnaden i årsmodeller?
Jag har sett att de flesta har -90 eller senare, men http://www2.blocket.se/view/2688515. _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||||
Det här med 318is och 318iS är knepigt.
1988 sålde BMW Sverige 318iS som hade M40 istället för M10, alltså den nyare generationens motorer. Både 318iS och 318i kunde köpas detta år. 1989 fanns bara 318i med M40 motor och hette således bara 318i. 1990 kom det en bil som hette 318is 16V och det är denna bil som är den primära i denna tråd. Den har alltså M42 motor och är från början en M40 motor som är modifierad. 16 ventils-teknik och kedja till kamdriften. Dessutom hade den bromsar från 325 och grövre kränghämmare. Klädseln var annorlunda och liknande M3:ans inredning. Alltså finns det flera olika 318is och man blir lätt ![]() 1990-1991 såldes 318is 16V och ingen annan 318is. Tidiga -90 såldes i slutet av -89 också. Jag vet dpck inte vad dom har för årsmodell i papprerna. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Min väger enligt papperna 1180 kg vilke stämmer hyffsat bra med verkligheten. Jag har ingen taklucka och inget annat krafs heller för den delen. Det enda som är extra är dimljusen fram. På vågen hade jag 1123 kilo med reservhjul, full tank men mig på utsidan. Motorn kan om den är frisk lämna ifrån sig 160-170 HK med relativt små modifieringar om jag har förstått rätt. Efter det börjar det nog kosta väldigt mycket.. ![]() M42:an är vad jag förstått specad lite i underkant av BMW när det gäller effektangivelsen 136 HK. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6166 besök totalt |