| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Installation av Moccaratt i BMW E46!
|
1 besök senaste veckan (4161 totalt) |
|
Hej! Har köpt ratt/nav till min 325ti-02. Följde med ett "kit" för att bypassa airbagen med luisi navet. Det ser ut som en vanlig lite 2amp bilsäkring där sitter. Jag verkar ha en tvåstegsairbag i min bil och således behövs ett motstånd till om jag förstår det rätt. Kan man chansa och besöka Biltema för att köpa en så lik säkring som möjligt tro? Antar att denna lilla säkring har korrekt motstånd för att airbagen ej skall lösa ut. Någon med erfarenhet av en sådan här installation som kan tipsa?
_________________ Martin Nymberg |
||
|
Kliade mig i huvudet och arkiverad sen motståndet när jag monterade min ratt, airbaglampan lyser ju ändå (har bytt ut förarstolen).
|
||
|
Haha
. Jag klurade lite på det och med lite tips från en vän så ohm-mätte jag medföljande säkring, 3,3ohm visade det och jag for iväg till Biltema och mekonomen för att köpa 2amp säkring! Ingen hade :/. Förklarade sen mitt problem för snubben på mekonomen som kliar sig i huvudet och går ut och hämtar ett motstånd för just airbags på 3,3ohm. Nu skall det bara passa i kontakten(cc mått på stiften) men det ger sig senare idag . Så problemet kan vara ur världen
||
|
Succé(för tillfället) ingen airbaglampa tänd och ratt på plats
, nu skall jag bara få ihop tutan också. Kan jag ha förstått det rätt ifall det är så att själva airbagen går ner och sluter kretsen för tutan när man tycker in den? Således kanske man kan dra dessa två kablar som sitter i ratten(med airbaghärvan) till tutknappen och då sluter tutknappen kretsen istället? Hissa eller dissa gärna mina tankar
||
|
Aningen OT men ändå inte
Har du bytt förarstol och "lurat" systemet med motstånd där också? (är det samma motstånd som krävs där?)
|
||
|
Skall byta förarstol när den väl är hemkommen! Föregående ägare skall tipsa mig om hur han gjort för att slippa att airbaglampan tändes, han hade något sätt som skulle fungera när han hade annan stol i
. Kan förmedla när jag vet
||
|
Re:
|
||
|
En sån här kanske?
http://www.ebay.co.uk/itm/FITS-BMW-PASSENGER-SEAT-OCCUPANCY-BYPASS-MAT-SENSOR-AIRBAG-E46E36E34E39E31E38/271290795308 Eller så kan man skära ut sensormattan ur ett säte för att lägga under kuddarna på skalstolen.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
|
Re:
Nu kanske jag e helt ute å cyklar men detta e väl inte för att "simulera" airbag på förarsidan? |
||
|
På förarsidan nej. Lite för slarvig när jag läste. Men på förarsidan behövs väl ingen alls. Den är ju liksom alltid "på"
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (4161 totalt) |