| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: M42b18, portad, lättat svänghjul, extraktor, trimbox
|
942 besök totalt |
|
Går i tankarna att sälja min m42b18 och byta ut till något större. Radar upp lite info om den så får ni fråga om det är något. M42b18 Portade insug och avgas kanaler Komphöjd 256 graders Schrick kammar Rostfritt extraktorgrenrör Magnecor competition tändkablar Större spridare (ifrån bmw 740) Lättat svänghjul, extremt rapp gasrespons (Bonje) Trimbox med flyttat varvstopp. Förra ägaren uppgav att där va ca 170hk i den, jag har inte bänkat den så kan inte bekräfta det. Har gått sjukt bra i min e30 iallafall. Motorn är totalt genomgången för 3 år sedan med nya packningar överallt. Nya vevlager, oljepumpen byttes samtidigt. Motorn har gått 500 mil sedan dess med oljebyte varje år (10w60) Har en komplett reservdelsmotor som följer med också. Dock har jag börjat plocka ner den lite då jag gick i tankar att borra och bygga m42b21. Just nu sitter där en Getrag 250 från en e46 för bättre acceleration, kan eventuellt säljas med. 1st : 4.23 2nd : 2.52 3rd : 1.66 4th : 1.22 5th : 1.00 Kommer inte på något mer nu, fråga om ni undrar något pris: BUD! _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
![]() |
SÄLJES
|
942 besök totalt |