| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsbelägg Brembo bromsok
|
6723 besök totalt |
|
Hej! Har ett par 4kolvs bromsok (alu) från en Peugeot 607.
Misstänker att fler bilar har "samma" bromsok och belägg. Tänkte höra om någon har erfarenhet av vad man ska ha och vart man hittar det. Bilen är en glassätarbil dvs ingen bruxbil som kommer att besöka banträffar. PS. Kontaktat PEAN redan men vill ha mer förslag. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Här är en bild på belägget som satt i oken.
CC mellan "monteringspinnarhålen:" ca 102mm Bredd belägg: 130mm Höjd belägg: 780mm Bredd anläggningsyta:128mm Höjd anläggningsyta: 60mm
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Re:
Tack! Vore hemskt trevligt om du kunde göra de. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Kanske går å slipa till några mm förutsatt att hålbilden stämmer, isf är utbudet ganska stort http://shop.evocorse.com/en/fr0001-1 _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||
|
Mätte på belägg jag hade kvar från Impreza STI.
cc mått på lås sprint hållen 102 mm
Bred på hela metall baksidan 132mm Höjd på metall baksidan 67mm Bred på själva broms ytan 127mm höjd på själva broms ytan 59mm, fast blir ju så klart högre om man mäter högsta och lägsta punkt, på själva bågen. MVH _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
|
Re:
Synd att du inte bodde i närheten så kunde man ha jämfört irl. Verkar dock som det är bangon. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Beläggen passar till
Märke Modelltyp År Hk Motorfamilj CITROEN C8 Bensin 3.0-24V Kombi 2003-2006 204 ES9J4S-XFX FIAT Ulysse II Bensin 3.0-24V Kombi 2004-2005 204 ES9J4S XFW M15 LANCIA Phedra Bensin 3.0-24V Kombi 2003-2005 204 ES9J4S XFW M15 PEUGEOT 607 Ia Bensin 3.0-24V Sedan 2000-2005 207 ES9J4S-XFX PEUGEOT 807 Bensin 3.0-24V ST,Pullman Kombi 2003-2005 204 ES9J4S-XFX _________________ Christer Johansson |
||||
|
Re:
TACK! Detta uppskattas verkligen dock hade jag hoppats att någon bil med mer sportiga ambitioner skulle finnas med på listan
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Det är många som inte har tillgång till den enkla funktionen i bildelskatalogerna.. "passar till" . De flesta kräver inloggning för att kunna utläsa detta, men om man letar i http://www.mekonomen.se/bil/reservde
Och kollar man länken nere till höger, så ser man vad den passar till http://autokatalogen.se/afw/karlskog _________________ Christer Johansson |
||||
|
Brembo tillverkar ju även bromsdelar till Opel kadett med hisnande 79 hästar, likväl som AP Lockheed står för delar till ytterligheter som Bugatti Veyron och Saab V4... Inte alltid så exotiskt som man kanske skulle önska. Men som med allt annat så är funktionen viktigare än ett flashigt yttre, eller hur?
_________________ Christer Johansson |
||||
|
Är det inte standard Brembo?
http://www.ebay.de/itm/BREMSBELAGE-B Bara typ 350% dyrare på Mekonomen... _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
Om du skickar ett mail till martin@fr-autosport.se så kan han leverera belägg från CL brakes, både snälla och inte fulls så snälla, allt efter din önskan, bra pris också
(Jag har själv kört CL brakes RC5+ beläggen, MYCKET nöjd med dom) _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||||
|
Re:
Köpte belägg av Fricke Woch hämtade de idag. Beläggen är i det närmaste identiska lite smådetaljer bara Mina till höger, en metaldetalj samt olika hålpunker skiljer dessa åt
Min till höger
Mao är det "samma" . Dock har jag glömt fråga Fricke W ifrån vilken bil dessa är ifrån, Evo eller STi
||||
|
Re:
STi låter det som
_________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
6723 besök totalt |