| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Mitsubishi colt GTI 1,8 16v -1993
|
530 besök totalt |
|
Hej, tänkte kolla intresset här för min colt, karossen ser riktigt illa ut så därför tror jag inte på Blocket i det här fallet. Jag har haft den i 6 år och när jag köpte den hade den gått 10700. Nu har den gått 18700 och jag har bytt olja och filter vart 1000mil. Jag bytte kamremsats på den för 1000mil. Denna bil väger runt 1100kg om inte mindre och har 140-142hk, 0-100 på 7,5sek(fabriksuppgifter) Klockren växellåda(bytt olja en gång) varvar 7200. Har ej kört trackday med denna utan bara pendlat till jobbet. Men jag vänder mig till någon som vill köra trackday med den eller bara vill ha motor och låda(pga den risiga karossen, som går att fixa med vilja och tid, chassit är ok. Tror inte att man hittar sådan prestanda i en bil för 6000kr, som jag vill ha för den. Sparco mocca-ratt, egenskålade originalsäten(ingen fröjd för ögat men fyller bra funktion) 15tums aluminiumfälgar med 195/45 däck, väldigt slitna inte ens lagliga längre. Helt nya vinterdäck med dubb, på skabbiga aluminiumfälgar 14tum. Utan abs, bra bett i standard-bromsarna, handbroms på bakhjulen, vajer. Skivor bak, bra styrservo "hjälper inte till för mycket". Reservhjul urtaget för en lättare bak, bilen är med sommarhjulen neutralstyrd i "medium-kurvor". För er som är obekant med modellen så tycker jag att den är väldigt lik Honda civic av samma årsmodell fast fulare, jag tror att dom är ungefär lika stora på många måttpunkter och det är ju inte så illa med tanke på hur snabb en civic kan bli! Detta skulle kunna bli en potent folkracebil Vill du ha mer info hör av dig! Mvh Michael Karnerfors _________________ Michael Karnerfors |
![]() |
SÄLJES
|
530 besök totalt |