| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Backkamera i racebilen ?
|
2 besök senaste veckan (1007 totalt) |
|
Backkamera i racebilen ?
Funderar på om det kan fungera med en enklare backkamera i racebilen ? Finns ju en uppsjö av dem ( trådlösa osv...) Ett exempel http://www.clasohlson.com/se/Trådlös Tänker + Ger enkelt en bra sikt bakåt + Hjälper ju också när man skall backa in räsern i tråga depå-utrymmen Någon som har en i räsern ? Tack Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||
|
Re: Backkamera i racebilen ?
Svårt att få vidvinkel och bra långsyn samtidigt (när upplösningen på displayen sällan är 7" HD, men fler än jag trodde när jag gluttar lite). Sen behöver monitorn vara väldans ljusstark, även i bil med tak. |
||
|
Det har börjar komma transreflektiva (dvs både backlight och reflektion av yttre ljus) färgskärmar för bil och liknande. Monokroma sådana (t ex den mellan instrumenten på nyare BMW) funkar bra, men färgskärmar av den typen har jag inte sett i aktion än... Funderar på att byta ut skärmen i Westfielden mot en sådan, för den är det inte mycket med när solen ligger på.
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Backkamera i racebilen ?
|
2 besök senaste veckan (1007 totalt) |