| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Återanvända MLS-packning
|
3041 besök totalt |
|
Återanvända MLS-packning
Jag har en MLS topplockspackning i tre skikt, som jag särat på. Den är i bra skick, men ska få lite rengöring och kärlek. Hur gör jag när jag sedan vill "sätta ihop" den igen? Loctite 3020? När den var ny såg det ut som om det var någon slags gummering (viton?) på den. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
|
Inget att rekommendera som sagt tycker då jag.
Tänk så här, skulle de misslyckas så får du köpa nya sträck bult om du kör original topplocks bulltar, kör du arp dito, så är de ju inte jätte bra där heller att dra om hur många gånger som helst, så har ju förverkat en gång där. För att inte nämna allt jobb du för göra om i gen om de skulle visa sig att du har ett läckage
Kan vara värt dom där sura extra slantarna i längden
_________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
|
Re:
Vad är anledningen att vilja "renovera" en MLS-packning? Är den custom och firman som gjort den konkat? Eller är det bara frågan om dumekonomi? En del MLS har ju klämkanter som blir förbrukade efter en montering, andra kan användas as-is några gånger. Men det är enklast att budgetera en ny packning för varje topplyft. |
||
|
Det är en HKS-packning till en L28, som inte är så billig/enkel att få tag på.
De som finns att köpa "Cometic" har jag hört ska vara "sådär" i kvalitén... Sen ska den inte sitta på race-bygget, utan på sommarbilen. Blir max 1 bar i laddtryck. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Återanvända MLS-packning
|
3041 besök totalt |