Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4143 besök totalt |
SÄLJES: Ta bort!
Hejsan Känner att jag inte har tid att förverkliga mina drömmar så nu hoppas jag att någon annan vill ta vid där jag slutar... Säljer 1 stycken Renault 5 i och ett reservdelslager som räcker i ganska många år, om man vill inkluderar jag en reservkaross. Bilen har sedan 90 talet tävlat i SSKs Renault Junior Cup och har segrat totalt vid flera tillfällen bl.a med Mattias Ekström bakom ratten. Jag har haft bilen sedan 2009 (undantag 2010-2012 då en kompis köpte den) och har under åren samlat på mig delar och delar utöver det normala... 2014 la vi ner enormt mycket tid och pengar i bilen, motorn byggdes, växellådor renoverades och chassi fixades. Lite Spec då: Motorn, 1300cc med vassare kam, portad och plannad (3mm) topp för bättre komp, hårdare ventilfjädrar, andra kolvar, skvalpplåtar i troget och extraktor grenrör. (SBF katalysator monterat) Växellåda, 5 växlad tätstegad original med ny koppling och urtrampningslager (lådan nyrenoverad) medföljer ytterliggare en renoverad 5 växlad samt en som inte är genomgången. Chassi, Bilsein dämpare runt om, förstärkta länkarmar fram och nyare gjutna länkarmar bak (håller bättre) samt Alpine torisionstavar fram, krängare är en grövre i fram och dubbla i bak. Det finns lite småsaker kvar att göra men som inte tar speciellt lång tid, ny tank ska byggas då den befintlig endast rymmer 10liter, huvudbromscylindern ska bytas (finns flera i reserv) och byta bränslepump. Just nu sitter de en elektrisk från biltema som vi givetvis lyckades montera fel så den måste man slå på för att den ska starta samt att den kan lägga av under körning ![]() Stol och bälte ingår så man kan köra bilen direkt om man känner för det, Bilder finns oxå och kan skickas på mail, blir så lång annons här annars ![]() Finns även en del på www.jimmypetterssonracing.com Pris. 30.000kr BVSA bara det är vad jag lagt ut inför säsongen 2015 så det finns potenta delar i bilen ![]() Byten är oxå välkommet, typ fräsh BMW E30 eller Volvo 240 eller en gammal SAAB 96a eller varför inte en Hundkoja gärna Clubman ![]() ![]() ![]() Hoppas det finns nån här ute som vill åka racing för tokbilliga pengar... Däcken räcker super länge... Kört 8 racehelger och 2 träningskvällar samt 4 testdagar på samma set men nu börjar dom bli lite sletna ![]() Hör av er svarar gärna på frågor ![]() jimmy@jimmypetterssonracing.com 073-0885696 ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
Tips på vad man kan göra med en 5:a
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Stefan Örtengren |
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
Nu kör vi lite upp här...
Bilen funkar och är testad, finns lite små barnsjukdomar som lösses på en helg för den villiga. En racer med mer bang for the buck är svårt att hitta och jag begär endast 30.000kr för alltihop så perfekt för den som vill börja med en superskoj bil ![]() Jag har tyvärr varken tid eller pengar kvar att fortsätta med denna då jag enbart la ut nästan 30k under 2014 för att göra den konkuranskraftig och till en vinnarbil i SSK Classic Standard.... Jag kommer finnas tillgänglig med all hjälp som behövs då jag kan bilen utan och innan! ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
Tar även bud eller bytes förslag!
![]() Bytes mot racingprojekt eller annat kul en gokart kanske? ![]() Ger ett riktigt bra pris om någon är snabb ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
Är de ingen som är sugen överhuvudtaget?
![]() Har inte ens fått ett bud på bilen... ![]() Byter helst mot annan bil som inte behöver vara racingbil ![]() ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4143 besök totalt |