Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5650 besök totalt |
SÄLJES: BMW 318is E36 -93 Trackday. Reggad med bur SÅLD!
Det är väl bara att inse att jag har en bil för mycket ![]() E36 318is -93. Anpassad för bankörning och reggad med helbur. Mycket trevlig bil på bana med 50:50 viktfördelning och en tomvikt på ca 1040 kg. Har fått stor tumme upp av mer erfarna förare som är vana vid betydligt vassare åk. Sammanfattningsvis en välbyggd, driftsäker och rolig bil som inte kostar skjortan att köpa, äga eller använda. Alla mods och nya delar är från 2014. Kaross: Glasfiberhuv från ACM. Finess svetsad helbur. Lättade dörrar och stötfångare. Rensad på stort och smått. Ny vindruta. Rostfri kaross , dock har plåt och lack visst mått av racefinish. Chassi : XYZ supersport ( M3 ) fjäderben Fram: Excentriska bärarmsbussningar, justerbara pendelstag, nya styrstag och styrleder. Bak: Helrenoverade bärarmar med Millway ledlager, nya bussningar och SKF hjullager, nya ABS-givare. Modifierade org camberstag. Transmission : Original samt 168-klump med diffbroms och 3.45 utväxling. Motor: Helrenoverad M42b18 -95 efter konstens alla regler med enbart kvalitetsdelar. Utöver det viktad, matchportad och försedd med Catcams sportkammar och Fekzenchip. Nytt 2,5" avgassystem med racekatt och Appledämpare. Ny kylare. Alla slangar nya osv.. Ca 150 hk. Bromsar: Nya skivor. Renoverade ok. Stålomspunna slangar. PFC08 belägg fram och Stoptech bak. Bromskylning. ( Bilen säljes med originalstolar och 15" E34 hjul med gatdäck. ) ( står undanställd på vinterförvaring så viss framförhållning samt seriöst intresse krävs för att titta på bilen ) Pris 50 000:- SÅLD! Om ingen är sugen på att vara underdog i en välbalanserad bil med låg effekt kan jag eventuellt sälja bilen utan motor. ![]() Kontakt via PM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Några byggbilder : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Hej Richard! Lusläst skulle jag inte säga men jag vet att den skulle lida av lite övervikt. Men det finns ju andra som kört med övervikt med framgång ![]() Man kan ju lägga som förslag att man får använda glasfiberdelar i std så länge man inte passerar minimivikten ![]() Edit: Kollade bästa tider i std klassen på Kinnekulle -14. Jag ligger ca 2sek efter men då ska man ta i beaktan att jag är fullkomligt talanglös. ![]() Och trackday ska man ju inte jämföra med racing eg. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Då blev kundkretsen ännu lite större ![]() _________________ ![]() |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re:
![]() Det skulle vara en ny värld för dig. Tänk dig att åka flera säsonger , massor av banträffar utan att öppna motorn. Åk till banan, på banan och från banan på samma tank bensin. En omgång däck och belägg räcker en säsong istället för en kvart.. Osv ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Såg en annons med 4 BBS fälgar för 49000:-
Här får ni en rolig banåkarbil för samma peng OCH det ingår faktiskt BBS kryssekerfälgar. Rena fyndet ju! ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5650 besök totalt |