Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 16906 besök totalt |
inte så svårt o lära sig. men delarna för att programmera går på 1100-1500 spänn ungefär (lawicell canusb + spänningsagg)
har man kontakt med nån som har grejjerna går det få ett steg 1 biopower med opensid för mindre pengar. men det är sjukt beroendeframkallande när man har alla grejjer ![]() _________________ Mattias Broberg |
||
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
Bilstein sprint B8 funkar finfint! Har inte provat hur Koni är, men enligt utsago kan dom uppfattas lite mer "stötiga" och inte följa underlaget lika bra som Bilstein.
Jag upplevde min og9-3 för mjuk med bara sänkfjädrar och Bilstein B8. Nu har jag byggt coilovers och hårdare 2.5"/2.25" fjädrar fram/bak och det är en väldig skillnad. Förutom dämpare och fjädrar hjälper hårdare bussningar i bärarmarna till en hel del. Specialsvarv.se har tagit fram kit med delrin-bussningar om man vill ha ett alternativ till polyuretan (som i min mening inte är så jättemkt bättre än friska originalbussningar, förutom monteringen). Jag monterade styrväxelklämma efter ovanstående uppgraderingar, men upplevde inte att den gjorde någon enorm skillnad. Mest påtaglig skillnad för att råda bot på torque-steer blir när man monterar en diff. Tyvärr dock inte den billigaste eller enklaste uppgraderingen. Lycka till med bilen! Kul med fler Saabar på banorna! ![]() |
||
Jo, det finns planer för mycket men först och främst måste jag få ut bilen på bana och se hur den riktigt är att köra
![]() Bra input om Bilstein-dämparna! ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
Re:
"lite" kort jo... Biltema har nya ok för 599kr. Undrar om det inte är enklast att bara åka och hämta ett sånt och glömma denna händelse ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
Biltemalösningen blir klart bäst och billigast i detta fallet. När ett nytt är så billigt finns det iväl nget att tveka på tycker jag.
_________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 16906 besök totalt |