| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW E36 Svetsad -> räserdiff. Smidigaste sättet?
|
1055 besök totalt |
|
Tjenare! Såhär är det. Jag har en BMW 328 som det skall byggas lite svängåkabil av. Just nu sitter det en original obromsad diff med utväxling på gissningsvis 2.93 i utväxling som dessutom är svetsad. Alltså i princip värdelös för banåka.
Jag vill, som så många andra, ha en uppspänd original lamelldiff med utväxling på 3.73 då detta verkar vara den mest mellanmjölkiga utväxlingen för våra banor, och dessutom (antar jag? ) billigare att fixa än att stoppa i eftermarknadsdiffar etc. Frågan är bara hur jag går till väga, just diffar är jag inte alls speciellt haj på. Går det till exempel att byta utväxling utan större bekymmer?
Så frågan är lite vad jag ska göra. Sälja min diff och köpa en "färdig" diff som jag vill ha den någonstans (låter svårt att hitta), eller köpa en lamelldiffad 188:a med vilken utväxling som helst och lämna till t.ex Mobimech för att få bromsverkan ökad och utväxlingen utbytt? Eller går det att byta ut hela innanmätet på den utan större bekymmer? Blir det dessutom svindyrt och tar massvis med tid? Antagligen massvis jag inte tänkt på, men om någon har tips på hur jag lättast fixar en vettig diff till räserbilen så mottages det ytterst gärna! Tiden rinner ju iväg!
|
||||
|
Finns väl många alternativ, här är ett (eller flera)
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from= _________________ Ulf Sanden |
||||
|
Re:
Ahaa, det var så enkelt!
Gissar att enklaste måste vara å köpa hem innanmätet, köpa hem lämplig utväxling och sedan smacka i de nya grejerna i huset?
Nog för att överstyrning är roligare än understyrning, men jag tänkte försöka bygga vettigt från början
Tack för tipsen! |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1055 besök totalt |