| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Coilovers för sämre underlag
|
1625 besök totalt |
|
Hej alla svängtokar! Jag har börjat få ett sug efter att uppdatera väghållningen på min nästan original Impreza WRX STi ('04). Coilovers föreslås ofta som en enorm uppgradering för vettiga pengar. Däremot verkar de flesta coilovers marknadsföra sig mot att du får en lägre bil med fastare egenskaper. Jag söker efter coilovers som kanske är lite lägre (inte mycket!) än original, lite mindre krängiga och som sväljer gupp bra (gärna sjukt bra!). Anledningen är att min svängakörning oftast består av sämre småvägar eller konbanekörning på t.ex. flygfält (som kan vara väldigt väldigt ojämna med ganska elaka betongskarvar, Arboga t.ex. om någon undrar) och dessutom vill jag inte lida av transporten till diverse körningar. Vad rekommenderar ni? Tack på förhand Mvh Erik _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||
|
Re: Coilovers för sämre underlag
ingen aning om vad som finns... men till den subarun så borde det väl finnas Asfalts-rally fjädring.... typ Gr.N ... och det är väl ganska exakt vad som motsvarar vad du vill ha.... dvs fastare fjädring som klarar av guppiga vägar... så kolla rallymarknaden ute i europa där man kör mycket asfalt typ frankrike, spanien , italien. |
||||
|
Re: Coilovers för sämre underlag
_________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||
|
K-sport / D2 har asfaltsrally coilovers i sortimentet.
http://www.raidopower.se/ksport-rall http://www.k-sportracing.com/type-sh _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||||
|
Re:
Något du testat? Har stött på dom, folk har pratat om att det kanske vore ett vettigt alternativ, men aldrig läst någon som har det på sin bil. _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||
|
Har provat XYZ's variant för grus och dom är ju typ samma som K-sport och D2. På ojämt underlag fungerade Bilstein PSS9 bättre och det är ljusårs skillnad till dom Öhlin jag har nu.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
bilstein b16 alltså? Är väl ungefär dubbla priset då, värt ändå? B14 är väl jämförbar i pris men inte ställbar mer än i höjd och saknar topplagring. _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1625 besök totalt |