| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
styrservoslangar
|
2 besök senaste veckan (1009 totalt) |
|
styrservoslangar
ska ordna nya slangar till mitt projekt. bmw 750i servopump och golf 3 styrväxel, hur mycket ska man speca slangen för ?? tryck och dimension tänker jag på. gissar att det aldrig kommer till kritiska temperaturer, max 50-60 grader?? innerdimension 10mm och max 100 bar?? (antar det finns lite marginal på hydraulsdlang med??) _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
Re: styrservoslangar
Om slangen aldrig dras i motor/växellådsutrymme kan du nog klara dig på 60 grader, i kombination med motor/låda +120 grader _________________ Roland Johansson |
||
|
Ska du köra bana så kan det bli väldigt varmt..
Min plast behållare för servo vätskan smälte invändigt och då var det en enkel kylslinga i fronten så efter det har jag satt dit en stor kylare för servo oljan, så det kan bli väldigt varmt.
Många Audi servo pumpar ligger på 100-150bar, så tryck slangarna bör du nog dimensionera som original BMW slangarna. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
|
Kollade på mina två M50 pumpar nu, ena är 110 bar och den andra 130 bar.
Men har som sagt för mig att det stod 250 bar på slangarna.. _________________ BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk. BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk Nisse Järnet |
||
|
Re:
Du kan ju mest troligt få betydligt högre tryck än vad pumpen ger, om du får en smäll på hjulet av någon anledning. _________________ Roland Johansson |
||
|
är teflonslang i BMWs hydralslang på trycksidan.
Kolla med Hydroscan, en stålförstärkt Hi-temp slang bör räcka. _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
![]() |
Skruva banåkabil
styrservoslangar
|
2 besök senaste veckan (1009 totalt) |