Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 37 besök senaste veckan (9388 totalt) |
Vad valde du for fabrikat pa fjadrarna? Vad jag sett sa finns det en hel del olika att valja pa till E30-modellen... Behover sjalv troligen kopa nya dampare och da kanns det lika bra att kolla alternativen pa fjadrar ocksa.
![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Det var tal om H&R fjädrar, men det slutade med att jag fick Kilen fjädrar, och de verkar funka kanon ![]() |
||||
Då var bromsarna på och inkörda och allt.
Måste säga att jag fått ett par nära vindrutanupplevelser med de nya beläggen ![]() Det är otroligt vad de biter när tempen är uppe, det gnisslar och klonkar och klankar... Förmodligen så kommer jag bromsa sönder bilen snart ![]() Ska dock bli intressant att se hur de uppför sig på bana nu på söndag ![]() Den som sa att PFC90 belägg dammar skämtade verkligen inte, 3dagar har de suttit på och mina framfälgar är helt svarta ![]() |
||||
Liknar de PFC97 på andra sätt också så har jag ett råd. Tag för vana att torka av/tvätta fälgarna ofta. Min erfarenhet är bromsdammet fastnar rejält när det blivit blött. Speciellt om när det får torka in ordentligt efter. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Tack för tipset, ska se till att tvätta av fälgarna idag ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 37 besök senaste veckan (9388 totalt) |