| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
4P Bältesfunderingar/bältesplattor(Bilder).
|
945 besök totalt |
|
Halloj! 1. MÅSTE Fia-bältesplattor svetsas för att uppnå tillfredställande styrka? 2. Behöver en plan B för montering av 4P bälte ifall min bur ej hinner dyka upp till påskens ringenresa! Har idag en ide som ser ut såhär. Montaget blir med schroths monterings"järn" som man fäster haken på 4P bältet i. Min tanke är således att fästa i original bältespunkter samt korsa axelremmarna innan de går igenom stolen. Som ni ser på bilderna så ligger skruvarna inte helt exakt i linje! Kan detta fungera tillfredställande ändån tro? Vill inte göra något som är helt idiotiskt men vill heller inte skruva tillbaka original stol och få hänga i ratten när det svänger. Jag kan helt enkelt tänka mig att kompromissa liiiite för att kunna köra och ha roligt! 3P orgbälte är helt uteslutet då det inte kan spänna åt alls pga stolens kanter!
Sista bilden är som ni antagligen förstår tagen genom stolen för att kunna ge en bild av hur de sitter placerade
_________________ Martin Nymberg |
|
Har för mig en max vinkel på 45 grader är att rek och det kommer det bli ca i detta fall, kommer bli snarlik var bältessträvan i buren kommer vara placerad från Wiechers! Någon får gärna rätta mig ifall jag har fel!
EDIT: Efter ett par timmar på detta forum och Google så kan jag konstatera att en max vinkel på runt 20 grader är att föredra, mest troligen blir det i detta fall en del skarpare, infästningen för bältena på buren kommer att hamna en bra bit längre upp och således bli bra. _________________ Martin Nymberg |
![]() |
Skruva banåkabil
|
945 besök totalt |