| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
huvudbrytare/nödstopp samt funderingar runt batteriplacering
|
937 besök totalt |
|
hej! Skall nu i dagarna börja installera mitt racebatteri i stödkorven! Med racebatteri menar jag alltså ett gräsklipparbatteri på 30Ah från biltema
Planen är att flytta batteriet från trunken till fotbrunnen på passagerarsidan fram, för att slippa lång (tung) sladd och för att få lägre tyngdpunkt (bagaget kommer att masseras kraftigt) Är det okej att ha batteriet Inuti kupén? Tänker att det finns ju avluftningshål att ansluta en slang till som sedan luftas utanför bilen? Alternativt att bygga in batteriet i en liten lufttät alulåda med avluftningsslang utanför bilen? Batteriet sitter ju innuti kupén på "många" bilar?
Vidare till huvudbrytarfrågan, enklaste alternativet vore ju att köpa en 6polig huvudbrytare, men fick inget vidare förtroende för iaf den jag klämde på, för att inte prata om överpriset
Så jag tänkte att jag skall köra på ett skilerelä (125A kontinueligt) ett slutande relä (kortslutning på förbrukarsidan) och ett öppnande relä (bryter strömtillförseln till motorstyrdon) och montera en nödstoppbrytare på vänster framskärm och en i mittkonsolen. Är detta okej? Funktionen blir ju samma
Mvh _________________ Sidney karlsson Bmw e36 sedan lekbil "stödkorven" Bmw e36 sedan fullburs projekt Bmw e36 touring |
|
Hej,
Finns lite tips i min tråd. Sen hittar du hur det ska se ut sbfs regler med ritningar etc. Du hittar en länk dit bla på bmwsc hemsida under BMW cup. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
![]() |
Skruva banåkabil
|
937 besök totalt |