Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3974 besök totalt |
Däck med som minst 180tw, för att delta i club på timeattack
Hej alla glada ![]() Är riktigt sugen på att köra club i timeattacknu, till nästa år. Och då är man ju begränsad till tw180 och vill ju helst hamna så nära de som de bara går ![]() Finns de någon bra lista eller liknande att kolla av, på vad som erbjuds i just tw180. Bara att spruta på med förslag, och ni får gärna lista era egna erfarenheter om just dom däck ni kört. Bilen i fråga är en Toyota GT86 på 1310kg i tjänste vikt. Kontra fråga, vad ska man sattsa på för last index mm till den vikten? MVH Fredrik _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Jag skulle hellre ställa frågan: vilka däck som ha TW över 180 har bäst grepp?
För det är väl ändå fäste du är ute efter och TW är inte ett mått på grepp... Av snabba gatdäck jag provat har toyo ett som heter T1R om jag inte minns fel som har fungerat riktigt bra för mig iaf _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Lite ur huvudet när det gäller semi-R-däck.
E-märkta: Yokohama AD08R (TW 180) Kumho Ecsta XS KU36 (TW 180) Nankang NS2-R (TW 180, finns även med TW 120) Bridgestone Potenza RE002 Adrenalin (TW 220) Enbart DOT-märkta från USA som jag vet är 180 eller högre (om det är ok utan e-märkning i time attack): Hankook Ventus RS-3 (TW 200) Falken Azenis (TW 200) BFGoodrich G-Force Rival (TW 180) _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||
Re:
Jo vi kan om formulera frågan så i stället ![]() _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3974 besök totalt |