Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2014 besök totalt |
Laga ett däck som kommer gå bana?(smått akut)
Hej! Turen slog till idag... Efter 8mil med nya däcken/fälgarna så har jag med största sannolikhet dragit på mig en pysare. Det sura med det hela är att vi åker söderut mot ringen om en vecka i morgon och möjligheten finns att ett nytt däck ej hinner komma hem. Hålet sitter på slitbanan på däcket en fem-sex cm in från kant, min däckgubbe nämner att toyo tex godkänt lagningar på deras toyo r888 vilket gör att man känner sig lite lugn. Men nu gäller detta Federals rsr 225/40-18 bör tilläggas ![]() Vad säger ni här på forumet som sitter med en bred erfarenhet/kunskap? Skall man laga/åka ifall ett däck ej hinner komma? Eller ska jag inte ens bry mig om ett nytt däck alls utan bara laga och åka? Tackar ödmjukast för alla svar, börjar bli lite stressad ![]() Edit: Ändrade lite på min sökstrategi och fick fram lite info, men man kan aldrig få för mycket ![]() _________________ Martin Nymberg |
||
Re: Laga ett däck som kommer gå bana?(smått akut)
Detta däcket verkar ju finnas i lager hos däckonline så det hinner säkert fram i tid, å andra sidan så är däckonline egentligen ett tyskt företag (Delticom) så ett alternativ kan ju vara att beställa däcket från Delticom till en bra firma nära ringen (jag vet att många ringrävar här på forumet kan ge dig tips på bra firmor där) Så är du helt säker på att däcket kommer fram i tid och sedan kan dom byta det när du kommit ner. Men å tredje sidan så skulle jag inte varit så orolig för att köra om det bara är en pyspunka du lagar. Oavsett vilket alternativ du väljer så är det klart att du skall åka! ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2014 besök totalt |