| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Spacer på spacer?
|
1063 besök totalt |
|
Spacer på spacer?
Hej! Köpt 20mm spacers för att få ut hjulen samt byta bultcirkel. Känner nu att jag vill få ut ca 10-20mm till och tänkte då om jag kan köra dubbla. Dvs 20mm först med genomgående hål och sen mina 20mm som byter hål på de? Alla har navstyrning. Kommer detta att bli pannakaka eller bara köra? /R[/b] _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Undrar detsamma!
Känns inte helt bra att göra så men det kanske funkar... Jag har iofs 40mm som jag skulle vilja ha ut 10-20mm till.
|
||
|
Rent spontant skulle jag säga nej. Du ökar risken för obalans i varje led du bygger på. Jag hade bitit i det sura äpplet och köpt nya spacers. Du borde kunna få några spänn för dina gamla.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Re:
+1 Don't be dumsnål. _________________ Pontus Fyhr |
||
|
sök på ebay.de efter Spurverbreiterung och dimensionerna du vill ha mellan tex
Spurverbreiterung 5x112 5x118 _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Spacer på spacer?
|
1063 besök totalt |