Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
4229 besök totalt |
Brådska!! Pilot Supersport Vs Pilot PS2 - Nurburgring
Hej Vi bestämde i sista minuten att åka ner till Nurburgring över påsken. Kommer att köra VLN på torsdagskväll och kanske på söndag om det inte är för mycket folk. Behöver nya däck till min M3 E90 innan, och fick ett bra pris på PS2 monterat och klart. Men jag är tveksam om de håller för några varv på ringen.. Supersport kostar några tusen mer.. Temperaturen på banan kommer ju vara rätt låg så här dags misstänker jag. Kommer jag att märka nån skillnad mellan Supersport och PS2 ? Värt att nämna att jag inte är ute efter nåt banrekord eller så. Tacksam för svar /Magnus _________________ Magnus Larsson |
||
Re:
Det står på hemsidan att det är VLN för turister, dvs. man knyter ihop nordslingan och GP banan på. Eller är det ett missförstånd? _________________ Magnus Larsson |
||
Det betyder att GP-banan och Nordschliefe är sammankopplade i "VLN-sträckning".
(VLN är en tävlingsserie som körs på Nürburgring: www.vln.de) Oavsett skulle jag välja gatdäck för denna exkursion. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Ett tips Magnus om det är första gången du skall dit? När det regnar är banan sååååp-hal!!!
![]() ![]() Man kan komma i 40 km/h genom ett parti där man annars har 140 km/h och bilen bara "lossnar från vägen" och så är man passagerare in i räcket 1 meter bort. Det är mycket, mycket halare på Nordschleife när det regnar än tex vanlig väg eller svenska banor. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Re:
Stort tack för tipset. Det har jag hört talas om förut, men inte så där som du nämnde. Värdefull info. Och ja det är första gången! Men just nu är det inställt pga. för mycket regn (och snö?) + kyla. Känns som det inte är värt pengarna att köra 160mil ner för att kräla runt banan några gånger, och sen 160 mil hem. Sparar till en annan helg längre fram med mer sol och värme. ![]() _________________ Magnus Larsson |
||
Re:
Smart! ![]() Detta är föv (den mest vanligen förekommande) VLN-sträckningen: https://www.youtube.com/watch?v=mufI _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Brådska!!Pilot Supersport Vs Pilot PS2 - Nurburgring
SuperSport kostar 3:- kr mer/däck på bythjul.com t ex. Nu när det inte är så bråttom längre kanske du ska kolla där. Sen tror jag inte du kommer märka skillnad på PS2 och SS på TF ![]() _________________ A n d e r s J u u r i n e n |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
4229 besök totalt |