| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
kylvattenrör ovanför grenrören ?
|
1039 besök totalt |
|
Någon som tror det kan blir problem med lokal kokning i kylvattenröret som är placerat ovanför grenröret ? Innan termostaten börjat öppna är det inget större flöde. jag skall försöka fästa det så det blir 5-10mm imellan, men risken är väl att det kommer ligga delvis imot vissa av grenrören.
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||
|
Re: kylvattenrör ovanför grenrören ?
Om vattenröret kommer ligga mot avgasrören kommer du få problem, inte kanske med kokning men rör som går sönder, skaver sönder etc. Dra rören så de inte går emot varandra. _________________ Roland Johansson |
||
|
Gå ner lite grann i diameter på röret där det passerar grenrören? Eller platta till det lite på strategiska ställen. Sen kan man alltid linda värmebandage runt vattenröret för att skydda mot strålningsvärme från grenrören, eller tvärtom.
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
Det där är som att be om problem i min värld, går det inte att dra någon annanstans?
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
den samlad enigheten gjorde att jag brände ihop en ny version i 32mm avgasrör och vvs böjar istället.
finns flera bilder i byggtråden. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1039 besök totalt |