| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Avstånd mellan pelare i en tvåpelarlyft?
|
4 besök senaste veckan (4792 totalt) |
|
Re: Avstånd mellan pelare i en tvåpelarlyft?
Det beror ju helt på vilket märke det är. Olika längd på armar. Kan du inte hitta någon manual till den du har eller tänker köpa? Brukar finnas ritning på avståndet. _________________ Dan End |
||
|
på min maxjax blev det efter mätning med flera olika bilar 252cm mellan innerkant på pelarna. men sagt beror på armarnas längd
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||
|
Tack!
Den jag har kollat på har armar på 653-938 mm/753-1137 mm och rekommenderat mellan pelarna är 2400-3400 mm så det är liknande som Maxjack. Har absolut för mig att det var Verktygsboden som hade den men hittar den inte längre på deras hemsida...? Hittade den som en länk från deras vanliga tvåpelarlyft http://www.verktygsboden.se/tvapelar /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||
|
Se till att inte ställa pelarna för tätt, för då får man inte upp bilar med kort axelavstånd (armarna är för långa även i helt inskjutet läge).
Det finns en motorklubb på jobbet som har en meklokal med lyft som man kan låna men den tvåpelarlyften kan inte lyfta min MX-5:a just p.g.a. för långa armar alternativt för smalt mellan pelarna
det går ju också lyfta bilar i annat än dom vanliga lyftpunkterna. infästningar för länkarmar både vid hjulen och på karossen funkar lika bra.
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||
|
Re:
Ena pelaren kan man ju sätta förhållandevis nära väggen. skall man jobba på den sidan kan man ju backa in. Jag har högra pelaren bara 20cm från väggen. funkar utmärkt även för broms jobb osv på den sidan. /b _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Avstånd mellan pelare i en tvåpelarlyft?
|
4 besök senaste veckan (4792 totalt) |