Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 28433 besök totalt |
Nu är snabbtofflorna på! Vätskenivåerna kollade och bälten justerade. Därmed tror jag att jag är redo inför morgondagens övningar på Mantorp Park (licenskurs).
Tyvärr har jag problem med att få dit dörrlisten, trots nya clips, så den får ligga kvar hemma i garaget. :/ ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
Igår började bränslemätaren strula för mig. Jag hade full tank då mätaren visade 3/4 och när jag stängde av bilen så gick den inte lägre än till ca 1/4. Jag gjorde då det klassiska instrumentkollen då samtliga mätare går från min till max och tillbaka. Bränslemätaren rörde sig inte då, men det ska den väl? Är det någon här som har haft liknande problem med bränslemätaren och kan ge tips om vad som kan vara fel?
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
Re:
Hej! Har haft samma problem. Om jag inte minns fel så löste jag det genom att först montera clipsen i dörren. Sen montera listen på clipsen. Att montera listen med clipsen i listen gick inte när jag försökte. //AL _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||||
Re:
Tack för tipset! Det ska jag testa. _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
I värsta fall om ni inte får till listen. Ta av insidan på dörren och håll emot. Det är plåten som flexar lite och ställer till det bla. Men clipsen i dörren först som tidigare nämnt.
![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Re:
Det kändes som att det var just det som fattades. För mycket flex i dörren! Alu-dörrarna kanske flexar lite mer än de av plåt också... Jag har ändå planer på att göra om dörrpanelerna, så de ska av ändå vid något tillfälle. Tack även för det tipset! ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
Re:
Tackar! Nej, Hardy-skivan får ligga tills jag ser över kardanaxeln. När det sker är skrivet i stjärnorna. Nu blir det jobb på annan ort och tag och därefter vill jag nog hellre köra bilen än meka med den. Klonkandet jag har nu är lite av ett skönhetsfel, så det är inte någon brådis med det direkt. ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
_________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||
Re:
![]() Sen finns ju alltid "Ringverkets" GTS att bli inspirerad av https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Sorry om den naturligtvis nämnts förut. |
||||
Re:
Jag hade faktiskt planer på just det, men sen när jag googlade lite efter bilder på Televerkets bilar så upptäckte jag att jag tyvärr inte var först med den idén. Som t ex Ringwerket som Niklas nämner.
Hehe, tanken har som sagt funnits, men jag vill ju inte vara någon copycat. :P _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
Så här illa ser det ut under passagerarstolen! Så kan vi inte ha det. Stolsunderreden från FartFabriken ligger och väntar på att bli installerade, men först måste jag få bort det gamla skiten, med allt vad det innebär.
Ni som kör E36 med FF:s stolsunderrede, var har ni placerat bältesinfästningarna? Jag har 6-punktbälten som behöver sina infästningar i golvet. ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
Det händer alldeles för lite här för tillfället. Jobbet med stolsunderreden har stannat av och jag har istället skaffat prylar för att få bukt med att oljetempen springer iväg när jag pressar bilen på bana. Jag misstänker att det är termostaten som agerar bypass-ventil i oljefilterhuset, då detta är en vanlig bov i dramat. Termostaten går inte att köpa löst, utan istället måste man köpa hela oljefilterhuset för ett antal tusenlappar. Tack för den, BMW! Av denna anledning ska jag istället "steloperera" enheten så att oljan alltid dirigeras genom oljekylaren.
Fanns det inte någon som hade lite bilder eller annat på infästning av sina bältesöglor..? _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
Hittade inga bilder. Men läs på, finns nån bra bältestråd på forumet.
Bättre sätta sig in i det och göra rätt efter din stol och dina mått än att snegla på andras installationer. ( som kanske inte är optimala) _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Re:
Du har helt rätt, Marcus. Det var också så jag hade tänkt att göra, men det vore fint att ha en referens att snegla på, med utgångspunkten att den kan vara helt galen. ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
Hittade några. Men som sagt, läs på och gör rätt. Min är inget facit
![]() Svetsa fiaplattorna om det blir drag i sidled. Två öglor under stolen om det finns plats i stolens hål för två bälten i bredd. Men står mer om detta i tråden jag nämnde. Kardantunnel har ju lite dubbelplåt i böjen. Jag ville ha min ögla där förstås ![]() ![]() ![]() Andra sidan ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Jäklar, så mycket som måste rivas för att komma åt den sketna termostaten i oljefilterhuset!
Så här såg motorrummet ut innan oljefilterhuset åkte ur. Fläkt, generator, luftburk och insug borta. Servopumpen demonterad, men fortfarande kopplad. ![]() Och här har vi filterhuset ur bilen... ![]() Nackdelen/fördelen med att behöva demontera så mycket är att jag hittar smått och gott som behöver fixas. Så som spruckna plastdetaljer, fula skruvar etc. Även saker som spänn- och styrrullar för drivrem. Sen så vill jag ju passa på att göra rent grejerna! Spjällhusen ska få sig en genomgång t ex. _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
Re:
Nu behöver du ios inte plocka bort så mycket för att komma åt termostathuset, jag gjorde operationen vid Ringen för drygt 1 vecka sedan men fläkt och insug på plats. men, det är lite trångt.... ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 28433 besök totalt |