Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 -96 "Televerket Edition" Fix med stolar och bälte
<<   1, 2, 3, 4   >>
28433 besök totalt
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Fick idag ett paket på posten från en Rejsa-medlem. I paketet låg en lätt begagnad Hardy-skiva. Tackar för den, GTIDave!

Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Nu är snabbtofflorna på! Vätskenivåerna kollade och bälten justerade. Därmed tror jag att jag är redo inför morgondagens övningar på Mantorp Park (licenskurs).

Tyvärr har jag problem med att få dit dörrlisten, trots nya clips, så den får ligga kvar hemma i garaget. :/

Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Igår började bränslemätaren strula för mig. Jag hade full tank då mätaren visade 3/4 och när jag stängde av bilen så gick den inte lägre än till ca 1/4. Jag gjorde då det klassiska instrumentkollen då samtliga mätare går från min till max och tillbaka. Bränslemätaren rörde sig inte då, men det ska den väl? Är det någon här som har haft liknande problem med bränslemätaren och kan ge tips om vad som kan vara fel?

AL
Göteborg
Här sen Mar 2006

Re:

Niklas.R skrev:
Nu är snabbtofflorna på! Vätskenivåerna kollade och bälten justerade. Därmed tror jag att jag är redo inför morgondagens övningar på Mantorp Park (licenskurs).

Tyvärr har jag problem med att få dit dörrlisten, trots nya clips, så den får ligga kvar hemma i garaget. :/

Hej!

Har haft samma problem. Om jag inte minns fel så löste jag det genom att först montera clipsen i dörren. Sen montera listen på clipsen. Att montera listen med clipsen i listen gick inte när jag försökte.

//AL

M2 F87 Competition +
1M E82 +
iD4
Sodi DD2
Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

AL skrev:
Niklas.R skrev:

Hej!

Har haft samma problem. Om jag inte minns fel så löste jag det genom att först montera clipsen i dörren. Sen montera listen på clipsen. Att montera listen med clipsen i listen gick inte när jag försökte.

//AL

Tack för tipset! Det ska jag testa.

mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012

I värsta fall om ni inte får till listen. Ta av insidan på dörren och håll emot. Det är plåten som flexar lite och ställer till det bla. Men clipsen i dörren först som tidigare nämnt.

2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

mblixt@gmail.com skrev:
I värsta fall om ni inte får till listen. Ta av insidan på dörren och håll emot. Det är plåten som flexar lite och ställer till det bla. Men clipsen i dörren först som tidigare nämnt.

Det kändes som att det var just det som fattades. För mycket flex i dörren! Alu-dörrarna kanske flexar lite mer än de av plåt också... Jag har ändå planer på att göra om dörrpanelerna, så de ska av ändå vid något tillfälle. Tack även för det tipset!

Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Då var licensen fixad! Jag har haft en toppendag på Mantorp Park och bankörningen gav en otrolig mersmak! thumbs up

GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007

Grattis till licensen! Hann du få på hardyskivan?

Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

GTIDave skrev:
Grattis till licensen! Hann du få på hardyskivan?

Tackar! Nej, Hardy-skivan får ligga tills jag ser över kardanaxeln. När det sker är skrivet i stjärnorna. Nu blir det jobb på annan ort och tag och därefter vill jag nog hellre köra bilen än meka med den. Klonkandet jag har nu är lite av ett skönhetsfel, så det är inte någon brådis med det direkt.

Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004

Du får väl fullborda Televerket-förvandligen

http://www.dekaltrim.nu/Products/Details/22232

Saab 9-3 -07
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Cyberdennis skrev:

Äh, "Banverket, det går som på (trasig) räls".

Sen finns ju alltid "Ringverkets" GTS att bli inspirerad av
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1148255#1148255
Sorry om den naturligtvis nämnts förut.

Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Cyberdennis skrev:

Jag hade faktiskt planer på just det, men sen när jag googlade lite efter bilder på Televerkets bilar så upptäckte jag att jag tyvärr inte var först med den idén. Som t ex Ringwerket som Niklas nämner.

Niklas Falk skrev:
Äh, "Banverket, det går som på (trasig) räls".

Sen finns ju alltid "Ringverkets" GTS att bli inspirerad av
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1148255#1148255
Sorry om den naturligtvis nämnts förut.

Hehe, tanken har som sagt funnits, men jag vill ju inte vara någon copycat. :P

Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Så här illa ser det ut under passagerarstolen! Så kan vi inte ha det. Stolsunderreden från FartFabriken ligger och väntar på att bli installerade, men först måste jag få bort det gamla skiten, med allt vad det innebär.

Ni som kör E36 med FF:s stolsunderrede, var har ni placerat bältesinfästningarna? Jag har 6-punktbälten som behöver sina infästningar i golvet.

Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Det händer alldeles för lite här för tillfället. Jobbet med stolsunderreden har stannat av och jag har istället skaffat prylar för att få bukt med att oljetempen springer iväg när jag pressar bilen på bana. Jag misstänker att det är termostaten som agerar bypass-ventil i oljefilterhuset, då detta är en vanlig bov i dramat. Termostaten går inte att köpa löst, utan istället måste man köpa hela oljefilterhuset för ett antal tusenlappar. Tack för den, BMW! Av denna anledning ska jag istället "steloperera" enheten så att oljan alltid dirigeras genom oljekylaren.

Fanns det inte någon som hade lite bilder eller annat på infästning av sina bältesöglor..?

Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006

Hittade inga bilder. Men läs på, finns nån bra bältestråd på forumet.
Bättre sätta sig in i det och göra rätt efter din stol och dina mått än att snegla på andras installationer. ( som kanske inte är optimala)

Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Marcus S skrev:
Hittade inga bilder. Men läs på, finns nån bra bältestråd på forumet.
Bättre sätta sig in i det och göra rätt efter din stol och dina mått än att snegla på andras installationer. ( som kanske inte är optimala)

Du har helt rätt, Marcus. Det var också så jag hade tänkt att göra, men det vore fint att ha en referens att snegla på, med utgångspunkten att den kan vara helt galen.

Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006

Hittade några. Men som sagt, läs på och gör rätt. Min är inget facit
Svetsa fiaplattorna om det blir drag i sidled.
Två öglor under stolen om det finns plats i stolens hål för två bälten i bredd. Men står mer om detta i tråden jag nämnde.

Kardantunnel har ju lite dubbelplåt i böjen. Jag ville ha min ögla där förstås

Andra sidan

Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Uppskattas! thumbs up Jag lovar att göra min hemläxa och inte kika i facit speciellt mycket!

Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jäklar, så mycket som måste rivas för att komma åt den sketna termostaten i oljefilterhuset!

Så här såg motorrummet ut innan oljefilterhuset åkte ur. Fläkt, generator, luftburk och insug borta. Servopumpen demonterad, men fortfarande kopplad.

Och här har vi filterhuset ur bilen...

Nackdelen/fördelen med att behöva demontera så mycket är att jag hittar smått och gott som behöver fixas. Så som spruckna plastdetaljer, fula skruvar etc. Även saker som spänn- och styrrullar för drivrem. Sen så vill jag ju passa på att göra rent grejerna! Spjällhusen ska få sig en genomgång t ex.

mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005

Re:

Niklas.R skrev:
Jäklar, så mycket som måste rivas för att komma åt den sketna termostaten i oljefilterhuset!

Så här såg motorrummet ut innan oljefilterhuset åkte ur. Fläkt, generator, luftburk och insug borta. Servopumpen demonterad, men fortfarande kopplad.

Och här har vi filterhuset ur bilen...

Nackdelen/fördelen med att behöva demontera så mycket är att jag hittar smått och gott som behöver fixas. Så som spruckna plastdetaljer, fula skruvar etc. Även saker som spänn- och styrrullar för drivrem. Sen så vill jag ju passa på att göra rent grejerna! Spjällhusen ska få sig en genomgång t ex.

Nu behöver du ios inte plocka bort så mycket för att komma åt termostathuset, jag gjorde operationen vid Ringen för drygt 1 vecka sedan men fläkt och insug på plats. men, det är lite trångt....

Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 -96 "Televerket Edition" Fix med stolar och bälte
<<   1, 2, 3, 4   >>
28433 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande