| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Demontera bakvagn, fastrostade bultar
|
1 besök senaste veckan (8520 totalt) |
|
Re:
|
||
|
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Ovr
Denna snabbrostlösare har jag använt på grejor som varit riktigt illa. Slabba på så in i bänken, dricka en kopp kaffe och sen är det bara att skruva ur. Har alltid en sådan hemma i reserv, lite av en halleluja produkt även om det är Biltema. Lycka till!
|
||
|
LÖSNING
Hej, det visade sig att det fanns en induktionsvärmare i garaget, så mha av den fick vi bort två muttrar. Den trejde runddragna tog lite mer jobb. "skärande koniska hylsor" fick inte tag i muttern. Sen kapade jag ner ned till jag kunde banka på en 16mm 12kanthylsa. Gick runt igen. kapade med med fejk-dremeln som Robin lånade ut (tack Robin Så nu är det löst. Tack för all info och tips, det hjälpte!! |
||
|
Re: LÖSNING
Kul att det löste sig och att den äkta fake dremeln kom till nytta. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Jag stjäl tråden lite
Jag har oxo problem med rostiga bultar, men dom går mest av
Nu har jag dock köpt en induktionsvärmare så nu ska det väl gå bra med resten hoppas jag. Men vad brukar folk använda för att få ur trasiga bultar ur gods då ? Har till exempel 2 som sitter i alu länkarmar, så man vill inte borra ut i aluminiumet. Länkarmarna sitter som berget i karossen så vill inte riktigt ge mig på o ta ner dom, då går säkert M10/M12an av upp i karossen
_________________ Mika Morell ------------- Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel, BMW 520xD |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Demontera bakvagn, fastrostade bultar
|
1 besök senaste veckan (8520 totalt) |