Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 1 besök senaste veckan (72214 totalt) |
Re:
Nja det är ju h-mönstrad låda så man drar ju spaken åt båda håll oavsätt om det är upp eller ner. 1-3-5 fram 2-4-6 bak osv. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
Re:
Det är faktiskt jag som släpper på gasen lite mellan växlingarna. Litar inte helt och fullt på cuten ännu. Ska fila lite mer på hela konstruktionen sen när jag får tid. Men det funkar ok och går att köra så här tills vidare ![]() _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
Re:
Det såg man ju så klart när man såg filmen. _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
Re:
Rent logiskt borde det bli en renare signal om de satt i serie, som ett rakt stag, men det kanske blir för tight att få plats med? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
Med bara en centrumskruv känns den vridande funktionen lite osäker då. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Re:
Jag valde mellan att sätta dem i serie eller så som jag gjorde nu, valde denna väg för att jag kände att m6 skulle vara för klent att ta upp den vridande kraften som blir på de högsta och lägsta växlarna. Dock insåg jag senare att det kan funka ändå om jag gör på ett visst sätt. Så jag ska i lugn och ro efter helgens race göra en sådan och se hur det fungerar. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
Re:
Den vridande funktionen verkar ha lite problem nu också tyvärr. Sen har jag generella problem med att jag behöver ha cellerna ställda så känsligt att de triggas av när lådan rör sig vid belastning från motorn. Nu när jag har ställt upp känsligheten så känner de ibland när växeln typ går i. Då är det lite sent att klippa. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
Re:
Montera motor & låda stumt så rör det sig inte. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Racerapporten från Kinnekulle skriver jag med blandade känslor. Rent placeringsmässigt så gick det fullständigt åt skogen för min egen del.
Kval 1 & 2: Första gången på Kullen med nya lådan. Hade lite problem att hitta vilka växlar jag skulle ligga på i kurvorna. Nya lådan är vädligt tätstegad och har en mycket lägre utväxling. Så det tog båda kvalen att vänja mig vid när jag skulle ligga på vilken växel. Jag har ju så liten erfarenhet så jag kör ju på de få invanda mönster som jag har märkt funkar. Kontentan var att jag kör kvarnkurvan på 5an, lägger i 4an på krönet i Mohlins knäpp (onödigt såhär i efterhand) och kör på fyran hela vägen ut på rakan där jag la i 5an där curbsen tog slut och 6an där depån tog slut. Race 1: Dålig kvaltid = starta långt bak... Det blev mitt fall. Fastnade bakom Lagnelöv som inte kom om Ahlberg på några varv. Sen kom både jag och Lagnelöv om Ahlberg efter mycket om och men (och en intryckt dörr för Lagnelöv), men vid detta lag var täten i modifierat redan för långt borta. När jag väl kom om Lagnelöv så var den ännu längre bort men jag fick syn på Cardevik och började jaga. Hade inte en tanke på hur många varv som var kvar, vilket visade sig vara 4 och det räckte inte. Besviken på min egen körning, tog jag ändå in cirka 7 sekunder på tätklungan de sista fyra varven. Men jag fick aldrig upp tempot ortdentligt heller. Race 2: Fick starta lite längre fram. Men när starten går så verkar det hända något längre fram i fältet, Cardevik bromsar och jag hinner bara bromsa till lite själv innan både Ahlberg och S Johansson kör om... Så nu hade jag två standardbilar och Lagnelöv att ta mig om. Och det gick inte bra alls. Kontentan: Jag körde riktigt dåligt, jag lyckades inte alls med omkörningarna utan fick bara bromsa, tappa all fart och börja om efter varje kruva. Och jag var av någon anledning betydligt mer rädd om bilen än vad jag brukar vara. Jag måste vara ringrostig, för jag tyckte det var lite hårdare stämning ute på banan än förra året. På mantorp tar jag med mig några extra framskärmar till bilen för då tänker jag inte bromsa när jag ligger jämsides när jag kör om ![]() Till det positiva: Jag och teamet lyckades i allafall köra två kval och ta oss över mållinjen i båda race, med TVÅ bilar! Det var en jävla resa att lyckas med det kan jag lova. ![]() _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
Vi kommer vara revanschsugna på Mantorp!
![]() Med tanke på hur stressigt det varit med allt runtomkring bilarna innan vi väl va nere så tycker jag att vi lyckades riktigt bra! Blir skönt sen till dom sista tävlingarna när man förhoppningsvis kan koncentrera sig helt på körningen och inte fundera så mycket på om bilen håller ihop eller inte! ![]() _________________ Kim Karjalainen Team 57 Motorsport |
||||||
_________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 1 besök senaste veckan (72214 totalt) |