| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Slangmonterad vattentermostat
|
2444 besök totalt |
|
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
|
|
||||
|
Re: Slangmonterad vattentermostat
Tips: Sökfunktionen finns!
Tex www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
|
|
||||
|
Re: Slangmonterad vattentermostat
Jag hittade den tråden men trodde att något hade hänt sedan 2009:-) |
||||
|
Re:
Ser rejäl ut, lite luttrad, undra om det är möjligt att snabbt få tag på reservdelar |
||||
|
Jag har 2st nya externa BMW thermostater liggandes, Skulle haft dom på min bil men det kommer inte bli av.
En sån kan du få köpa för en billig peng
_________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||
|
Re:
Tack! Varför är det tre anslutningar till termostaten? Fiat 131 har också tre. Jag vill ha något sånt här: http://www.dalhems.se/sv/p/0a35bdfda Mvh Anders |
||||
|
Du vill ju ha cirkulation på vattnet även fast motorn är kall, Annars finns det risk för punktkokning. Då är thermostaten stängd och vattnet går en "genväg" som du leder innan kylet.
När thermostaten öppnar så går vattnet rakt igenom thermostaten och vidare till kylet. Det är nog att föredra att använda 2st då en 1 flödar lite för dåligt. Men jag har 2st som sagt! Mvh//Jesper _________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||
|
Re:
Med en sån blir placeringen väldigt kritisk inbillar jag mig. Om inte varmvattnet når fram till termostaten i tid hinner motorn koka innan termostaten öppnar. Det problemet har man inte med de återcirkulerande varianterna. Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
|
Re:
det där ser ut att vara exakt samma som jag redan postade, bra att vet att dom finns att köpa sverige med. Det där med placeringen missade en kompis, funkade rätt dåligt på fel ställe
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Slangmonterad vattentermostat
|
2444 besök totalt |