Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 24609 besök totalt |
Re:
1. 18 mot 19 2. Fel bultmönster 3. Fel offset 4. 18x8 mot 19x12 ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Grattis till en härlig bil, och välkommen tillbaka i GT3-världen.
Jag kan rapportera att din gamla bil går som ett skott och kommer att få lite avgasmodifieringar innan säsongen startar ![]() _________________ Jan-Erik Forsman PCS 2074 Porsche 997 turbo -07 Porsche 996 GT3 CS -04 Såld BMW X3 råoljebrännare SKS 850 |
||||
Re:
Hej Jan! Kul att min gamla vagn rullar på. Saknar den svarta Porschen jag😀. Pricken över i'et blir lite bättre ljud ![]() ![]() _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Re:
Har beställde ett nytt set exakt likadan men i dim 12x19 samt 9x19 istället. ![]() ![]() Ist för standard: ![]() _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Idag besökte vi bilprovningen i Gävle och gled igenom utan anmärkningar
![]() Därmed har jag för första gången kört bilen några mil och jag är helt såld på prestandan ![]() Målet är att hinna med ett par träningspass innan Timeattack säsongen drar igång 22 Maj. Tänkte börja på Mantorp 17April med GRC. Är det några andra rejsamedlemmar som ska dit? / Mattias _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Besöket på Mantorp gick fint trots en hel del regn under dagen. Jätte bra event från Grc's sida med mycket körtid. Första passet med ny bil i det blöta var lite nervigt men den var förvånansvärt lätthanterlig.
Insåg att jag behöver träna en hel del för att bli riktigt snabb i denna bil. Finns mycket tid att spara framförallt på dom båda rakorna där jag bromsar alldeles för tidigt. Jag är van att precis nå 200 med min m3'a och nu var jag nära 240km/h. ![]() Jag vill passa på att välkomna teamets nya sponsor, Svea Energi som bidrar med produkter från Mobil1. Några bilder: ![]() ![]() ![]() _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Re:
låter rimligt, din är ju lite starkare... 230-235 i framtiden då kanske _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Re:
Gjorde din M3.a 200km/h på mätaren eller GPS? Då min E30 med 2,8L på ca 220hk gör 196km/h GPS. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
197km/h enl Harry's laptimer. _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 24609 besök totalt |