| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjulinställning i Sthlm/Mälardalen?
|
2132 besök totalt |
|
Hej, är i färd med att montera justerbara bärarmar med uniball huvuden på bilen. Skulle behöva göra en framvagnsjustering efter det men av erfarenhet vet jag sen tidigare att "vanliga" däcksverkstan ser ut som frågetecken om man säger att man vill ha lite andra toe-vinklar etc än "normalt". Så min fråga: Har ni några tips om vart man kan lämna in för att få detta justerat av någon som förstår? Förfarandet blir ju dessutom lite annorlunda med uniball-huvuden som ska justeras. Helst i Stockholm norrort eller i Västerås-trakten. Passar dessutom på med en till fråga: Framhjulsdriven bil, 350hk, 1300kg, 235 18" r-däck....-3gr camber fram, "lite mer caster" och +-0 toe, bra eller anus? //Nicklas |
||
|
http://www.skanstullsdack.se/ gjorde min racerbil, också i Västberga
|
||
|
Proffsigt: www.bandhagensdack.se
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Tackar för svaren!
Vad tror ni om hjulvinklarna, vad kan vara "lagom" att åka med? |
||
|
Re:
Om du åker till mitt tips så ställs vinklarna in i samråd med dig av en mycket kunnig person som själv kört bana i över tio år.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Håller alla respektabla hjulinställningsfirmor till inom en 1 km-radie från Älvsjömässan? Jag kan också rekommendera Skanstulls Däck men de har ibland väldigt mycket att stå i.
Men... Finns ingen bra verkstad i norrort? Lämnade in min bil hos Mekonomen i Täby (eftersom Skanstull inte hade tid...) men de gav upp! _________________ Dan Mattsson 991.GT3 |
||
|
Re:
Håller med. Alla verkar vara belägna i söderort, eller är det bara flest rejsianer där?! |
||
|
Hade min bil hos Skanstulls för inställning och cornerweight i tisdags. Bilen verkar fint, stabil, kvick och konsekvent höger mot vänster. Får se bättre på söndag när det är dags för första slalomen.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2132 besök totalt |